Wednesday, July 16, 2014

Panas! Inilah sikap perempuan Melayu di Malaysia!

Ini video yang sedang viral di Internet.

Apa masalah perempuan ni?

Bukan tak ada insuran, bukan tak ada bengkel dan bukan tak ada yang hidup. Yang beria-ia sangat nak tunjuk garang, sampai hentak-hentak dan ugut-ugut orang tua dengan batang besi, kenapa?

Daripada sekadar kereta bergesel, kalau dibuat laporan dia cuba menyerang, tak fasal-fasal, rugi beberapa ratus ringgit sudah jadi, dia beraya dalam lokap.

Kalau iya pun sayang sangat dengan kereta tu, ingat-ingatlah sama. Jangan hanya kereta bergesel, maka segala sifat buruk yang ada di sebalik tudung tu habis dikeluarkan.

Daripada komen-komen yang diberikan, ternyata, tidak ada satu pun yang menyebelahi perempuan yang berlagak samseng dan terjerit-jerit di tengah jalan ni. Kalau didengar kepada jeritannya, seolah-olah perlanggaran tersebut telah menyebabkan dia putus kaki. Namun apabila ditonton sepenuhnya, apatah lagi dengan cakap hebatnya kononnya lelaki tua Cina itu patut kenal dia kerana KERETANYA BERNOMBOR PENDAFTARAN DUA ANGKA, ditambah-tambah pula dengan hempasan pengunci stereng yang dijadikannya sebagai senjata, elok sangat kalau lelaki tua itu membuat laporan polis supaya lain kali perempuan Melayu bertudung itu lebih bersopan dan lebih waras apabila membuat tindakan.

Susah sangat ke kalau nak bersopan atau paling tidak pun, terus membuat laporan polis daripada memalukan diri sendiri di tengah-tengah jalan?

- Buletin 247

Ini lah sikap perempuan melayu di Malaysia sekarang, Tak padan dengan pakai tudung, kurang ajar nak mampos! Aku memang tak puas hati dengan minah ni. Aku nak pihak berkuasa ambil tindakan kat minah tak sedar diri perempuan ni. Buat malu je, pakai tudung tapi perangai macam haram. 



Ini dia detail kereta perempuan tak sedar diri tu. Kalau aku jadi pakcik tu, Dah la aku tampar buaya perempuan tu!

32 comments:

  1. Apa ingat besar sangat ke pakai tudung? macam musibat.. eh muslimat PAS juga. Semua bertudung tapi macam sial. So untuk pengetahuan semua, tudung tak menunjukkan apa-apa. Cuma wayang untuk tontonan orang-orang bodoh.

    ReplyDelete
  2. Yg aku tak tahan tu siap cakap..look at my number..ala setakat plate number 2 digit tu main jauh2 la..kalau single digit pun pedulik apa..sengal..byk budak pompuan melayu bertudung yg muda yg macam ni..jenis yg baru grad n baru pandai bawak kereta..bwk kereta cara yg kurang ajar..

    ReplyDelete
  3. bawak kereta masih pakai lesen P kot, berlagak tak kene tempat betul la pompuan ni

    ReplyDelete
  4. AKU SOKONG TINDAKAN MINAH NI WALAUPUN KEMALANGAN TU KECIL JE. BIAR CINABENG TAHU MELAYU BUKAN SEKADAR TAHU BERTOLAK ANSUR SAHAJA. ITU BARU SIKIT JE MELAYU TUNJUKKAN KEMARAHAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab ni aku sokong . . dah banyak sangat serita cinabeng koangajo dgn polis melayu . .dgn agama islam . . elok minah ni tunjuk macaman melayu pun boleh koangajo dan benci dgn cinabeng srkarang . . . hanya 'moderate melayu baruas' saja yg nak tunjuk baik

      Delete
    2. aku tak sokong kerana Allah dan Rasulnya tiadk mengajar umatnya buat begitu...

      Delete
  5. Mcm mana dia dpt kos repair immediate? ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah aku balak dia
      abis tu workshop aku kat IM tu nak buat tandas awam ... ??

      Delete
  6. melayu kena berani jadi bangsa " KURANG AJAR ".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. jgn asik nak beransur aje, kena jugak bertolak. Kan perpatah melayu ada sebut bertolak ansur. Melayu skrg ni asyik beransur aje.....

      Delete
    2. apa salah nya keluar dari kereta dan bertanya secara baik dulu. Lepas tu kalau org tua tu buat donno, baru lah start buat hal. Ini terus keluar dari kereta dgn besi steering lock terus hentam sana hentam sini, menjerit2 mcm polong, mana org tak buat komen negatif.
      Kalau aku org tua tu pun, memang pengsan aku. Pertama kali tengok perempuan Melayu bertudung jadi samseng jalanan. Masuk Guiness Book of Record punya.

      Delete
  7. Inilah sikap riak dan angkuh! Dengan sedikit kelebihan sikap angkuh dan biadap menyamai Qarun! Menjijikkan!

    ReplyDelete
  8. Melayu terkenal dengan sopan santun, bercakap kasar pun beralas, siap pantun lagi. Contoh, kalau takut ditimpa ombak jangan berumah ditepi pantai. Tapi sikap gadis bertudung tu, terlalu beremosi. Ingat kereta tu boleh dihantar ke workshop untuk diperbaiki. Mungkin ini adalah peringatan dari Allah supaya jangan mencintai keduniaan sangat.

    ReplyDelete
  9. melayu kena jadi kiasu macam minah ni untuk maju...........

    cina memang tak kasi muka bila time trafik jam macam ni. dah memang salah cina kenapa sondol belakang kereta tu dah lepas kedepan.

    perangai cina memang tak tolak ansur bila time jam cecuba test kat subangjaya, pj atau serdang

    ReplyDelete
  10. garang macam ni bagus ni, mesti terlampau ganasnya.........

    ReplyDelete
  11. kan bagus kalau org melayu Islam ada semangat garang macam ni pertahankan Islam di Mlaysia asyik kena buli ngan orng bukan Islam /bukan melayu.

    Trafik jam di kawasan bukan-melayu memang org cina tak bertolak ansur.

    ReplyDelete
  12. Lepas tu salahkan UMNO

    ReplyDelete
  13. Mungkin perempuan ni ada pengalaman buruk dengan cina ultrakiasu...so, daripada dia kena maki dengan ultrakiasu, lebih baik dia maki ultrakiasu tu dulu...

    ReplyDelete
  14. That was her right to shout and show her anger. Kereta baru tu kena langgar.

    Kalau lu org kena langgar, mesti ada diantara lu org yang akan react macam tu. Percaya la.

    Cinabeng mesti spin isu ini kata Melayu kurang ajar tapi hakikatnya di Malaysia SEKARANG INI Cinabeng memang patut diajar.

    ReplyDelete
  15. kalau tidak dan malu menjadi bangsa kurang ajar, tunggulah kamu 100 tahun lagi melayu tak ubah seperti bangsa palestin di tanah buminya sendiri.

    ReplyDelete
  16. So what, cina dok maki Melayu Islam hari-hari takde pulak orang nak bising ckp racist ke hapa. Stop being apologetic la Malayu Baruas!

    ReplyDelete
  17. Ini semua salah UMNO dan Najib aka Najis yang bagi muka sangat kat cina. Ini tanda2 awal melayu mula memberontak.

    ReplyDelete
  18. Pantang kalau Melayu buat salah sikit,dibesar-besarkan.Tapi bagaimana cina yang maki polis baru2 ni.Kenapa tak de orang komen? Kenapa kita sering baca di akhbar ramai melayu jadi mangsa ahlong tapi tiada tindakan dari pihak berkuasa? Inilah masalah orang melayu yang bodoh sekarang mudah dipergunakan oleh kafir untuk membenci kaum sendiri. Sebab itu Dr.M kata melayu mudah lupa. Bagi aku, perempuan ini amat berani dan kita perlukan meloayu macam ini dan bukan melayu yang pandai menaip kat sini dan kutuk bangsa sendiri.

    ReplyDelete
  19. Melayu Islam selalu tolak ansur.

    # Cina bantai Islam dan Melayu - tak pa la depa tak paham apa itu melayu, apa itu Islam. Esok lusa paham la depa. Biar la depa nak kata apa pasai Islam, pasai melayu. Tak tahun ni mungkin tahun depan depa sedar la apa tu Islam dan apa tu melayu. Kalau depa nak ambik satu malaya pun tak pa sebab depa dah memang niat lagu tu, nak buat macam mana. Reda je la. Esok lusa depa sedar la apa depa buat tu bila Islam dah sampai kat depa.

    # Yahudi bunuh umat Islam palestine - tak pa la depa tak tahu apa itu umat Islam dan ajaran Islam. Kalau depa Islam depa tak buat lagu ni. Esok lusa sedar la depa ni apa itu Islam. Biar la depa nak buat apa pun, yang rugi depa sendiri beli bom banyak-banyakk kemudian baling kat palestine... tak pa la. Nanti depa sedar la tu.

    ReplyDelete
  20. Cinabeng memang suka bawak kereta sondol2 macam babi. Bila langgar buat muka bodoh tak ngaku salah.

    Aku sokong si Kiki ni.

    ReplyDelete
  21. kalau kereta depan diliwatt oleh kereta di belakang, kereta di belakang adalah salah. salah tetap salah tetapi pesalah ada hak tersendiri. dalam kes ini kereta depan yang kena liwatt harus bertindak ikut saluran ditetapkan dan bukan saluran amarah dan emosi.

    ReplyDelete
  22. kenapa accident bully di bawah nii tak leh jadi viral dlm media sosial?

    http://www.youtube.com/watch?v=RdWLqkdYlew

    ReplyDelete
  23. Ditakdirkan satu hari perempuan tu pulak terlangar kereta orang lain

    ReplyDelete
  24. Cina tua yang langgar kedai Superbike Melayu di Cheras dan mengakibatkan kerugian 500,000.00 sampai sekarang masih belum minta maaf dan bayar ganti rugi. Kalau Cina kena dengan Melayu, kecoh satu Malaysia, kalau Melayu yang kena dengan Cina, diam aje. Tahu kah anda bahawa kes kemalangan jalanraya 90% adalah kaum Cina, dan kes kemalangan maut akibat kecuaian pemandu. Cina adalah 85%.Seorang pengurus supermarket yang menggunakan telefon bimbit untuk merakam aksi rakan sekerjanya sedang salin pakaian telah dijatuhkan hukuman penjara 12 minggu pada Rabu lepas.

    Menurut laporan The Straits Times, Pang Sou Bak, 30, seorang pengurus di pasaraya Giant di Yishun Street 72 telah melakukan perbuatan cabul itu terhadap seorang wanita berusia 26 tahun pada 29 May lalu.

    Tengoklah apa yang Cina ni dah buat kepada Melayu, apasal korang semua diam?

    ReplyDelete
  25. Ramai Melayu sekarang suka Membangsattkan Bangsanya sendiri...

    Mungkin Melayu tu memang bangsa yang Bangsat agaknya!

    Cina protect bangsa dia!

    Penjawat awam Melayu sekarang banyak yang BANGSAT BANGSAT...

    Baik dalam JPA, GLC. ....

    Dalam PDRM lagi ramai yang jenis Melayu Bangsat. ..cina perbodoh Melayu dan islam namun Bebas sebebas nya...scot-free

    Sial punya Pengurusan PDRM..

    ReplyDelete
  26. Adakah Pengurusan Undang undang negara di pegang oleh Bangsat Bangsat Melayu berpangkat Dato Dato dan Tan Sri Tan Sri...

    Mengecewakan...

    ReplyDelete

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH