Friday, July 18, 2014

Terkini! Gambar-gambar pesawat MH17 yang terhempas di Ukraine!










Ini gambar-gambar aku dapat dari twitter, belum tahu kesahihannya. 

Thursday, July 17, 2014

Terkini! MAS mengesahkan pesawat MH17 hilang!

@MAS: Malaysia Airlines has lost contact of MH17 from Amsterdam. The last known position was over Ukrainian airspace. More details to follow.

Wednesday, July 16, 2014

Panas! Inilah sikap perempuan Melayu di Malaysia!

Ini video yang sedang viral di Internet.

Apa masalah perempuan ni?

Bukan tak ada insuran, bukan tak ada bengkel dan bukan tak ada yang hidup. Yang beria-ia sangat nak tunjuk garang, sampai hentak-hentak dan ugut-ugut orang tua dengan batang besi, kenapa?

Daripada sekadar kereta bergesel, kalau dibuat laporan dia cuba menyerang, tak fasal-fasal, rugi beberapa ratus ringgit sudah jadi, dia beraya dalam lokap.

Kalau iya pun sayang sangat dengan kereta tu, ingat-ingatlah sama. Jangan hanya kereta bergesel, maka segala sifat buruk yang ada di sebalik tudung tu habis dikeluarkan.

Daripada komen-komen yang diberikan, ternyata, tidak ada satu pun yang menyebelahi perempuan yang berlagak samseng dan terjerit-jerit di tengah jalan ni. Kalau didengar kepada jeritannya, seolah-olah perlanggaran tersebut telah menyebabkan dia putus kaki. Namun apabila ditonton sepenuhnya, apatah lagi dengan cakap hebatnya kononnya lelaki tua Cina itu patut kenal dia kerana KERETANYA BERNOMBOR PENDAFTARAN DUA ANGKA, ditambah-tambah pula dengan hempasan pengunci stereng yang dijadikannya sebagai senjata, elok sangat kalau lelaki tua itu membuat laporan polis supaya lain kali perempuan Melayu bertudung itu lebih bersopan dan lebih waras apabila membuat tindakan.

Susah sangat ke kalau nak bersopan atau paling tidak pun, terus membuat laporan polis daripada memalukan diri sendiri di tengah-tengah jalan?

- Buletin 247

Ini lah sikap perempuan melayu di Malaysia sekarang, Tak padan dengan pakai tudung, kurang ajar nak mampos! Aku memang tak puas hati dengan minah ni. Aku nak pihak berkuasa ambil tindakan kat minah tak sedar diri perempuan ni. Buat malu je, pakai tudung tapi perangai macam haram. 



Ini dia detail kereta perempuan tak sedar diri tu. Kalau aku jadi pakcik tu, Dah la aku tampar buaya perempuan tu!

Sunday, June 1, 2014

Inilah punca Barisan Nasional menang di Teluk Intan!

video

Inilah antara keyplayer untuk memenangkan Parlimen Teluk Intan. Dari awal lagi, dia masuk ke semua estet,  ladang and dimerata ceruk yang orang taknak masuk. MIC patut malu dengan dia der, apa MIC buat? Kaum India selama ini ditinggalkan MIC di Teluk Intan.

Tahniah kepada DS Azeez, kerana hasil usaha beliau telah membawa banyak undi orang india kepada BN. DS Azeez juga telah berjanji untuk jadikan Teluk Intan sebagai daerah angkat beliau. Kalau lu orang tengok cara dia cakap sebijik macam rajinikhant der!

Saturday, May 24, 2014

Panas! Azwandin si pengkhianat yang tak sedar diri!


Amat menarik apabila seorang pengkhianat seperti Azwandin Hamzah menggesa kerajaan agar mengenakan tekanan dan hukuman terhadap pengkhianat yang menyeludup minyak diesel. Bekas pekerja kedai buku yang mengaku memperolehi ijazah kelas pertama dari universiti luar negara, tanpa perlu ke luar negara dan masuk universiti pun, menyatakan demikian bersama-sama beberapa pertubuhan bukan kerajaan yang lain.

Kebelakangan ini, semenjak kedengaran ura-ura dia akan dilantik sebagai Senator, Azwandin Hamzah semakin kerap keluar media. Semakin kerap juga mengeluarkan pelbagai kenyataan dan semakin kerap menunjukkan bahawa dia memang ada apa-apa.

Hakikatnya, Presiden pertubuhan bukan kerajaan, Jaringan Melayu Malaysia yang ahlinya tidak pernah sampai lima puluh orang itu, merupakan antara orang yang paling aktif melaga-lagakan kepimpinan negara dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Dia jugalah orang yang menjadi tukang tikam belakang apabila 'mengembangkan' cerita kononnya Tun Mahathir sedang menyiapkan bala tentera untuk menjatuhkan Najib Abdul Razak walaupun pertemuannya dengan Tun Dr. Mahathir, sekadar dihadiri dan dia bukannya orang penting pun. Dia sekadar mendengar yang dihantar oleh tok dalang tertentu bagi memastikan agenda Anwar Ibrahim terlaksana.

Berkat cucuk belakang dan hasutan, akhirnya satu konsensus dibuat antara Najib Abdul Razak dengan Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim yang sedang terkapai-kapai pada waktu itu, diberikan nyawa untuk hidup balik oleh Azwandin Hamzah menerusi kejayaannya menipu Najib Abdul Razak.

Azwandin Hamzah jugalah orang yang berada dalam pasukan yang mengucar-ngacirkan pentadbiran Terengganu. Walaupun tidak muncul secara nyata, namun dia merupakan antara tenaga penting yang mahu memastikan Terengganu berada dalam kucar-kacir apabila seluruh perhatian diberikan kepada proses pemilihan PKR yang haru-biru dan huru-hara.

Orang ini merupakan antara trojan horse yang diletakkan oleh Anwar Ibrahim untuk memastikan agendanya terlaksana. Meskipun tidak mempunyai kekuatan logistik namun peranan yang dimainkan selain hujah-hujah bodoh yang disengajakan untuk menampakkan kononnya UMNO berada dalam keadaan terdesak seringkali menguntungkan Anwar Ibrahim dan PKR.

Pengkhianat yang 'melompat' lebih awal dari PKR untuk masuk UMNO bagi tujuan mengisi temboloknya, semakin berjaya. Selain memiliki pelbagai jenis kenderaan mewah yang dibeli dengan menggunakan nama orang lain, Azwandin Hamzah yang turut menyapu dan menyebat pelbagai geran untuk NGO, kini mempunyai JARINGAN di dalam pentadbiran negara yang melihat Anwar Ibrahim adalah taukeh besar merea, bukannya Najib Abdul Razak.

Justeru, apabila si pengkhianat ini menyibuk dan menuding orang lain sebagai pengkhianat seharusnya, seluruh tudingan, bahkan telapak kaki harus dihadiahkan ke mukanya kerana pengkhianatannya bagi memastikan Anwar Ibrahim mendapat tempat dalam pentadbiran negara, jauh lebih besar bahayanya berbanding penyeludup diesel!!!

- selangor chronicle