Saturday, March 30, 2013

Panas! Pendedahan Transkrip Penuh Upacara Lancap Depan Komputer Pemimpin PKR!


11:42pm
Saharudin Hamid
assalamulaikum tks
• Today


1:13am
Saharudin Hamid
Assalamulaikum


1:13am
Zuria Zaireen
Waalaikumussalam


1:13am
Saharudin Hamid
sihat ke


1:14am
Zuria Zaireen
Sihat


1:14am
Saharudin Hamid
lambat tdur x ngantuk ke


1:14am
Zuria Zaireen
urm..belum lagi ..u pula?


1:15am
Saharudin Hamid
sama le xngantok lagi


1:15am
Zuria Zaireen
Hihi...sejuk malam2 ni...susah nk tdo


1:15am
Saharudin Hamid
mang best klu mlm2 sejuk kn


1:16am
Zuria Zaireen
best apernyer..orang yang dh kawin best la kot


1:17am
Saharudin Hamid
awak blum kwen ke


1:17am
Zuria Zaireen
da pernah kawin...


1:18am
Saharudin Hamid
oh ye ke patut le tau


1:18am
Zuria Zaireen
Hihihi...merepek jer dia ~
u boleh webcam ke?


1:19am
Saharudin Hamid
leh nape nak ke


1:19am
Zuria Zaireen
Hahah...sajer tanyer lah..
i punya laptop jenis lame...xleh webcam


1:20am
Saharudin Hamid
klu x leh tgok wajah awak
awak tggl kt mna ne


1:21am
Zuria Zaireen
asal kelantan tanah merah
kendian belajar di gurun
skarang kerje di terengganu
u kerje ape?


1:22am
Saharudin Hamid
sy krje mcm dlm pic


1:22am
Zuria Zaireen
pic awak tgh duduk saje...
hikhik
kerje aper tu


1:23am
Saharudin Hamid
ahli majlis


1:23am
Zuria Zaireen
saya skodeng pic awak eak..
mpspk ni aper?
x penah dgr...


1:24am
Saharudin Hamid
xpe jgn skodeng org dh le majlis perbandaran sg petani


1:25am
Zuria Zaireen
hhahaha..
awak ni kelakar la


1:25am
Saharudin Hamid
nape lak kelakar


1:25am
Zuria Zaireen
dah kenape saya nak sekodeng orang pulak


1:26am
Saharudin Hamid
nak bgurau ngn awak mlm2 ne


1:26am
Zuria Zaireen
jgn laaa...
hikhik


1:26am
Saharudin Hamid
nape xleh ke


1:26am
Zuria Zaireen
bahaya tau bile gurau2 ni
bile 2 org laki pempuan berguaru biasenyer ader org ketiga


1:27am
Saharudin Hamid
mmang le klu x xmjdi le
hehehhe


1:28am
Zuria Zaireen
eee...
nakal
erm
i nk g bancuh nescafe
u nak?


1:29am
Saharudin Hamid
nakal mlm2 xpe, klu awak nak bgi mesti le nak


1:30am
Zuria Zaireen
hik hik
erm
add la whatsapp i..
jgn bg nombor kt org lain ek
ade guna whatsapp x?


1:31am
Saharudin Hamid
sy x guna


1:31am
Zuria Zaireen
owh~
x guna takper la
nnt beli satu smartphone belajar guna k?


1:32am
Saharudin Hamid
ok le awak skrg ne tgl ngn siape


1:33am
Zuria Zaireen
sorang jer
kalau ahli majlis tak pandai pakai internet susah la..
kena advance zaman sekarang
sy nak pggl ape eak?
encik sahrudin?
encik sahar?


1:34am
Saharudin Hamid
pgil le pe pun tpi jgn en dh le


1:37am
Zuria Zaireen
oh..
ok
pe pun kenape x tdo lg ni?


1:37am
Saharudin Hamid
lum ngantok lagi


1:37am
Zuria Zaireen
sia pe pun
lapar kut?


1:38am
Saharudin Hamid
awak lapar ke


1:38am
Zuria Zaireen
x
dah buat nes
cicah biskut


1:38am
Saharudin Hamid
bgi cikit


1:38am
Zuria Zaireen
hikhik
meh nak suap


1:39am
Saharudin Hamid
klu sy dtg btu awak nak suap ke


1:39am
Zuria Zaireen
datang la ganu
bawak jalan2 ronda2 sini
eh nk bgtahu
ini bukan gambar saya tau


1:40am
Saharudin Hamid
gbr awak yg mna lak


1:40am
Zuria Zaireen
sini http://www.facebook.com/media/set/
org kata ader iras2 dengan gambar ni
so saya letak le saja2
bagi kawan2 seronok
dalam album2 tu baru gambar sebenar
x lawa
x cantik
huduh
x ramai nk kawan


1:41am
Saharudin Hamid
oh cmtu tpi cantik le


1:42am
Zuria Zaireen
cantik x like pun


1:43am
Saharudin Hamid
mmang cantik pun


1:43am
Zuria Zaireen
awak takut wife awk tahu eakk
hihihihihi
saya bukan jenis mcm tu la
jgn risau


1:44am
Saharudin Hamid
kanye pe kdg2 anak on9 mesti dorg perasan kn


1:44am
Zuria Zaireen
sama tak macam awek jepun tudung hijau tu?
cuma dia punya tahi lalat dekat mata
sy punya dekat pipi
xper
sy faham


1:45am
Saharudin Hamid
tu yg cantik


1:45am
Zuria Zaireen
ni diorg dh tido ke?


1:45am
Saharudin Hamid
Dh


1:45am
Zuria Zaireen
hensem jugak abag ahli majlis ni
hihihi


1:46am
Saharudin Hamid
xle biasa je


1:46am
Zuria Zaireen
kene trim misai sikit
ganggu cium
...dengan isteri la


1:46am
Saharudin Hamid
misai tu xgabgu le


1:47am
Zuria Zaireen
Geli


1:47am
Saharudin Hamid
ganggu le
geli tu yg best


1:47am
Zuria Zaireen
hihihi
yer ker
tak tahu
ex xde misai pun


1:47am
Saharudin Hamid
ye ke kena cuba bru tau hehehe


1:48am
Zuria Zaireen
hihihi
nakal!!


1:48am
Saharudin Hamid
mlm2 biase le hehehe


1:48am
Zuria Zaireen
knp yg geli tu best?
best kat mananyer
tgk abg sikit
boleh?


1:49am
Saharudin Hamid
tgok le klu misai kena kt mna, nak tnye pe tu


1:50amYou called Saharudin.


1:50am
Zuria Zaireen
x nmpk pun
wau
hensemnye
laaa


1:51am
Saharudin Hamid
awak pun xnampak


1:51am
Zuria Zaireen
abg duduk di ofis lg ker?
nampak abg
laptop saya takder cam..
laptop buruk
hadiahkan la satu
hahaha


1:51am
Saharudin Hamid
ye kt pjb


1:52am
Zuria Zaireen
Alahai


1:52am
Saharudin Hamid
awak saja lindung wajah awak


1:52am
Zuria Zaireen
kenapa x balik lg
tgk belakang ader aper tuuu
hantu


1:52am
Saharudin Hamid
xtakut pun


1:52am
Zuria Zaireen
hihihi
ingat duduk kat rumah td dah sexy dh


1:53am
Saharudin Hamid
awak dok sorg xtakut ke


1:53am
Zuria Zaireen
lame dh ddk sorg mcm ni
xper
dh setahun lebih


1:53am
Saharudin Hamid
awak dh sexy ke


1:54am
Zuria Zaireen
hilang tah ke mana tah dia
dah la.. biar lah dia
hik hik


1:54am
Saharudin Hamid
cian kt awak


1:54am
Zuria Zaireen
biasa kat umah mmg sexy
kalau kerje sopan


1:54am
Saharudin Hamid
mlm ne awak pakai pe


1:54am
Zuria Zaireen
bukan ader sape pun
ermm
pakai singlet


1:55am
Saharudin Hamid
nipis ke


1:55am
Zuria Zaireen
nk gambar eak~?
hihihi
hisss


1:55am
Saharudin Hamid
ye nak


1:55am
Zuria Zaireen
erm..
jap nak transfer
mcmana nk transfer dri henfon ke computer


1:56am
Saharudin Hamid
yg live xleh le


1:57am
Zuria Zaireen
laptop buruk x der live
hihihi
jap tgh transfer


1:57am
Saharudin Hamid
sy xpcya le


1:57am
Zuria Zaireen
sementara tggu transfer.. chat jap
naper tak balik dri ofis lg
kul 2 dah tau ni
hikhik


2:01am
Saharudin Hamid
ok le tu n org nye pun cangih kn
sexynye


2:03am
Zuria Zaireen


2:03am
Saharudin Hamid
nape xbgi tgok semua


2:03am
Zuria Zaireen
biasa sajalah
pandai jer sexy


2:04am
Saharudin Hamid
badan awak nampak ok


2:04am
Zuria Zaireen
jgn tunjuk kat org lain tau


2:04am
Saharudin Hamid
mantap
ye i janji


2:04am
Zuria Zaireen
hisss
mengarut
xkan nk tunjuk semua
gemuk dah sekarang!!
waaaaa
sejak setahun lepas.. bosan duduk sorang
asyik makan makan makan


2:05am
Saharudin Hamid
cari le tmn
tpi bdn masih ok


2:06am
Zuria Zaireen
tahi lalat kat pipi kekal.. so awak tahulah itu saya
takkan saya nk hantar gambar penuh muka


2:07am
Saharudin Hamid
klu awak nak bgi pe salah nye


2:07am
Zuria Zaireen
isk.. xnakla
mana adil
nk tgk awak
awak dh tutp webcam
layan horny sorg2 la malam ni


2:08am
Saharudin Hamid
ok cll webcam

2:08amYou called Saharudin.


2:08am
Zuria Zaireen
yeay
nmpak dh
erm..saya dh hantar dua gambar saya
awak belom
ofis ader org eak?


2:09am
Saharudin Hamid
kn awak dh tgok live wajah sy
xde sy sorg je


2:10am
Zuria Zaireen
tgk live wajah..
best dh
org nk tgk jugak
tp bahaya la kat ofis
xperlah


2:10am
Saharudin Hamid
xbhaya kn de siapa pun cuma sy sorg je


2:10am
Zuria Zaireen
hihi
ii
malu la sy


2:11am
Saharudin Hamid
xyah malu le sy sorg je yg tgok


2:11am
Zuria Zaireen
klu sy nk tgk awak
takkn awak nk buka kt ofis


2:11am
Saharudin Hamid
Leh


2:11am
Zuria Zaireen
kna ada cctv ker
bhya tau


2:12am
Saharudin Hamid
dh xde siape kt sini


2:12am
Zuria Zaireen
jap
nk hantar satu


2:12am
Saharudin Hamid
ok
jp sy nak ubah tpt


2:14am
Zuria Zaireen
ok
jgn tgk lama2
abg...
nk tgk jugak


2:15am
Saharudin Hamid
awak nak tgok sy punya ke


2:15am
Zuria Zaireen
boleh ke
mesti pnjg kn


2:16am
Saharudin Hamid
jp nak ubah tpt


2:16am
Zuria Zaireen
ok
erm
x sabar dh
ermmmm
abg
dpt tak pic sy


2:19am
Saharudin Hamid
nampak x


2:19am
Zuria Zaireen
yang td tu


2:19am
Saharudin Hamid
Dpt


2:19am
Zuria Zaireen
rasa mcm nak hisap


2:19am
Saharudin Hamid
best tu
mai le


2:19am
Zuria Zaireen
itu bru ambil td
semalam ader ambil juga
tapi serabut


2:20am
Saharudin Hamid
nampak cantik je u punye


2:21am
Zuria Zaireen
hihihi
semalam lg serabut
jap


2:21am
Saharudin Hamid
awak kangkang lagi


2:21am
Zuria Zaireen
tak reti.. jauh sgt nak ambik gambar
tak tebas lg semalam
buke la abg
nk tgk
zu dah stim
basah dh ni


2:23am
Saharudin Hamid
ye zu bgi no fn nanti abg cll


2:23am
Zuria Zaireen
lajunyer
x sempat zu nk hisap


2:24am
Saharudin Hamid
zu bgi no fn


2:24am
Zuria Zaireen
best
abg dtg sini
boleh?
jnji dlu bile nk dtg


2:25am
Saharudin Hamid
leh tpi xtau bila zu bgi no


2:25am
Zuria Zaireen
erm
abg janji dtg bila dulu
takkan abg dah pgg gambar zu
zu takut
jgn tipu zu


2:26am
Saharudin Hamid
x abg x tipu


2:26am
Zuria Zaireen
ada org ke kat ofis tu abg
abg mcm tgk ke kiri kanan jer


2:27am
Saharudin Hamid
xde org cuma pintu abg x kunci


2:27am
Zuria Zaireen
pg la kunci dulu
bahaya tau


2:27am
Saharudin Hamid
Ok


2:27am
Zuria Zaireen
ok
nk berseronok dgn abg mlm ni


2:28am
Saharudin Hamid
Ok


2:28am
Zuria Zaireen
tp lambat zu nk tgkap gambar
takper ke
lambat tgkap sbb nk transfer


2:28am
Saharudin Hamid
xpe bgi no leh abg cll


2:29am
Zuria Zaireen
ambil no..
tp jgn call sekarang
adik tumpang umah


2:30am
Saharudin Hamid
Ok


2:30am
Zuria Zaireen
call esok pg


2:30am
Saharudin Hamid
Ok


2:30am
Zuria Zaireen
abg kunci pintu dah?


2:30am
Saharudin Hamid
Dh


2:30am
Zuria Zaireen
yess
gemuk tak abg ni?


2:31am
Saharudin Hamid
biasa je


2:31am
Zuria Zaireen
cuba berdiri belakang sikit nk tgk
leh tak
ala.. klu zu ader webcam
mesti abg dah leh pancut sama2


2:32am
Saharudin Hamid
ye ..mana no tu nanti lupe lak


2:32am
Zuria Zaireen
okok
jap


2:32am
Saharudin Hamid
Ok


2:32am
Zuria Zaireen
0174567656


2:32am
Saharudin Hamid
ok tks


2:32am
Zuria Zaireen
call esok pg tau
no beli di kedah


2:33am
Saharudin Hamid
Ye


2:33am
Zuria Zaireen
masa belajar dlu
erm
abg
tadi webcam tak nampak pun abg berdiri
dia sekat2
line sini slow
tunjuk la batang tu sikit~
takkan bangun saja
nak gosok..
tak puas lgi
sedap sgt


2:35am
Saharudin Hamid
mai abg main yg zu punya


2:35am
Zuria Zaireen
ermm
mai laa
abg jilat eak
nk rasa geli tu


2:35am
Saharudin Hamid
ok abg jilat


2:36am
Zuria Zaireen
ermm


2:36am
Saharudin Hamid
abg isap biji zu


2:36am
Zuria Zaireen
Ermmm


2:36am
Saharudin Hamid
abg korek lubang zu


2:36am
Zuria Zaireen
abg diri la kat belakang tu
zu nk tgk abg lancap
pliss


2:37am
Saharudin Hamid
jp g le abg lancap


2:37am
Zuria Zaireen
lama tak tgk laki pancut
ermm
ok
nakalll~ ahh~ i like


2:37am
Saharudin Hamid
abg nak main zu punya bgi zu puas2 lu


2:37am
Zuria Zaireen
ermm
zu tak tahan ni bang
kalau abg call mesti adik terjaga nnt
sedap bayangkan


2:38am
Saharudin Hamid
zu sailand lu bru abg cll


2:38am
Zuria Zaireen
abg mis call


2:39am
Saharudin Hamid
jp


2:39am
Zuria Zaireen
ok
0193515047
ni no abg kan?


2:40am
Saharudin Hamid
Ye


2:40am
Zuria Zaireen
esok zu mis call bru abg call ok
abg sibuk selalu eak?
esok zu halau adik balik..
hihihihihihi
malam kita online mcm ni


2:40am
Saharudin Hamid
Ok


2:41am
Zuria Zaireen
zu pinjam laptop kawan jap
nnt abg bawakan laptop baru untuk zu


2:41am
Saharudin Hamid
Ok


2:41am
Zuria Zaireen


2:41am
Saharudin Hamid
jdi nye zu tggl ngn adik ye


2:41am
Zuria Zaireen
adik tumpang
zu duduk sorang
dia keje sini


2:42am
Saharudin Hamid
zu dok area mna


2:42am
Zuria Zaireen
jd mak suruh dia tumpang dulu
zu duduk area kemaman


2:42am
Saharudin Hamid
mai kt kdh ne


2:42am
Zuria Zaireen
alaaa
xde duit


2:43am
Saharudin Hamid
zu krje pe


2:43am
Zuria Zaireen
nnt la zu kumpul duit g sana
zu kerje dgn kedai photostat
pustaka seri intan
dulu x kerje
husband kerja
lepas dia tggl zu.. kene kerja la
xleh memilih


2:44am
Saharudin Hamid
zu dok sorg xpe le


2:44am
Zuria Zaireen
erm
tp itulah
keje ganu bukan gaji besar
zu ingat nk pindah ke kl


2:45am
Saharudin Hamid
ye bila tu


2:45am
Zuria Zaireen
tak tahu lg
takder kenalan di kl


2:46am
Saharudin Hamid
zu anak zde ke


2:46am
Zuria Zaireen
Belum


2:46am
Saharudin Hamid
umur zu brape


2:47am
Zuria Zaireen
skang nak masuk 32
abg?


2:48am
Saharudin Hamid
muda lagi masih bgetah tu


2:48am
Zuria Zaireen
hik2
ader2 jer abg ni
abg
jgn la chat sgt
zu nk tgk...


2:49am
Saharudin Hamid
xpuas lagi ke
zu tunjuk lubang zu


2:50am
Zuria Zaireen
dah dua pic td
internet slow
susah zu nk download upload


2:50am
Saharudin Hamid
pic x best live lagi best


2:50am
Zuria Zaireen
hihih
abg sabar la esok
boleh?
zu janji esok~ pinjam laptop kawan


2:51am
Saharudin Hamid
ye le
ok le zu


2:51am
Zuria Zaireen
naper tutup...


2:51am
Saharudin Hamid
tertutup cll


2:51am
Zuria Zaireen
nk tdo?
dah..
xleh la zu tgk abg lancap
ke abg dh lancap siap dah
tggl zu sorang2


2:52am
Saharudin Hamid
lum lagi sok kita lancap sama2 ye


2:52am
Zuria Zaireen
erm...


2:52am
Saharudin Hamid
leh le mlm ne abg cll zu


2:52am
Zuria Zaireen
bye


2:53am
Saharudin Hamid
zu dh nak tdur ke


3:00am
Zuria Zaireen
tak
zu tgh buat kerja sikit
esok tamatlah karier politik abang
bai bai


3:00am
Saharudin Hamid
nape lak


3:00am
Zuria Zaireen
terima kasih atas video abg
siap di ofis lg
mampos


3:01am
Saharudin Hamid
xde siape


3:01am
Zuria Zaireen
yes
mmg takder siapa
hehe
tak faham2 lagi

Korang tengok lah sendiri. Macam ni lah perangai sebenar dorang. Dari boss sampai ke macai semua tak boleh pakai. Semuanya gila Seks!

Thursday, March 28, 2013

Foto Jelas Pemimpin PKR Melancap Depan Laptop!


Semalam aku dah dedahkan Video pasal Pemimpin PKR yang melancap di depan laptop. Haiissshh tak senonoh betul lah Puak-Puak Pakatan ni. Dalam pejabat pun jadi. Kahkahkah. Klik sini kalau belum tengok lagi.

Atas pemintaan orang ramai, Harini aku sertakan gambar-gambar daripada video itu supaya dapat ditonton dengan lebih besar dan jelas. Ada sajalah alasan bodoh yang dibuat oleh macai-macai pakatan. Asal keluar video je kata edit lah tu lah ni lah. Balik-balik disalahkan juga pada Umno.

Pakatan oh Pakatan. Terima je lah hakikat bahawa takda satu pun pemimpin korang yang berguna. Semuanya sampah dan tak bermoral, Tambah-tambah lagi PKR. Tak boleh dipisahkan Seks dan PKR. Dari boss sampai ke macai satu pun tak boleh pakai. Kah Kah Kah!





















Wednesday, March 27, 2013

Pendedahan Panas! Video Skandal Pemimpin PKR Yang Terlampau!


video

Itu diaa. Memang tak dapat dipisahkan Seks dan PKR. Dari atas sampai ke bawah semua yang tak boleh pakai. Semua tak bermoral. Parti tak bermoral macam ni nak pimpin negara?

Kepada yang tak kenal mamat ni. Meh sini aku bagi sedikit info pasal mamat ni. Nama mamat ni Saharudin Hamid, merupakan seorang ahli majlis di MPSP Kedah juga merangkap Ketua Penerangan PKR Cabang Merbok.

Mamat ni dengan geng-geng pernah menghentam YDP Majlis sebagai menggalakkan aktiviti tak bermoral dengan percambahan pusat urut. Tetapi dia jugalah yang melawat premis-premis berkenaan untuk bersantai-santai, tak kurang dengan itu, mengepow pemilik premis agar dapat terus menjalankan operasi.

Menuduh YDP dan SU kepada YDP sebagai ejen UMNO, menghantar memorandum kepada MB Azizan untuk menukarkan YDP, Pn Rozaina binti Dato' Paduka Haji Radzi. Permohonan dia memorandum ditolak. Walaubagaimanapun SU kepada YDP ditukarkan. Mamat ni sering buat cubaan mensabotaj YDP MPSPK. Ada antara blog-blog pembangkang yang pernah memuatkan memorandum bantahan terhadap YDP MPSPK dibuat oleh ahli majlis. Nama beliau turut tersenarai.

Yang tak boleh blah tu, Sewaktu lawatan PM ke Kedah, Aku difahamkan dialah orang yang berjaya memperoleh projek katering yang menjadi rebutan. Ekoran dari itu, beberapa rakan dari dalam parti sendiri telah mencemburuinya. Dalam pada dia kuat menghentam kerajaan BN, projek katering dari BN jugak yang dikejarnya. Ibarat anjing yang diberi tulang kemudiannya menggigit tangan tuannya sendiri.

Mamat ni suka menyentuh bab agama dan kepimpinan, namanya dah Ahli Politik. Percaturan dan lakonan di hadapan mata umum terpaksa dilakukan demi meraih sokongan sesetengah pihak.

Walaupun dunia gelapnya tidak ramai yang tahu. Aku mendedahkan video ni bukan sebab glamer. Tapi untuk rakyat tahu supaya tidak lagi ditipu orang Pemimpin tak bermaruah ini. Tak ke gila beb, Baru kenal tak sampai 2 Jam dah boleh buat macam tu.

Bukan main lagi dok cakap pasal agama dan lakanon baik di depan rakyat. Tapi hakikatnya? Ini lah perangai sebenar pemimpin PKR. Dari atas sampai ke bawah semuanya tak boleh pakai. Puihhh!

Tuesday, March 26, 2013

Proton Preve Yang Amat Memalukan - Part 2



Kalau korang tak baca lagi Part 1, Sila baca disini.

Okay sambungan dari Part 1.  Kebanyakkan komen yang aku baca memuji dan menjilat Proton kaw-kaw macam Proton langsung takda masalah. Ada juga yang kata aku ni penipu. Takpa, Meh sini aku tunjuk bukti.

Jangan risau aku bukan jenis manusia yang suka tipu orang. Aku bukan puak-puak pakatan haram ya. hehehe

Kat bawah ni komplen-komplen yang dibuat oleh pengguna proton Preve.


Kepada yang memuji Proton kaw-kaw tu aku nak cakap sikit. Apa korang rasa kau bayar mahal-mahal tapi dapat kereta bermasalah? Kalau yang kaya takpa lah. Kalau yang hidup sederhana tu macam mana? Orang yang tak kena taktahu lah macam mana sakitnya hati.


Kau bayangkan lah, Kalau dah hari-hari kau kena pergi Proton sebab kereta kau banyak masalah. Banyak lagi kerja lain yang aku boleh buat dari pergi Proton.  Kalau boleh selesai takpa, ni langsung takda penyelesaian.

Lepas satu, satu masalah yang dihadapi.

Kalau tak boleh sangat buat kereta tu, Jual jelah Proton tu daripada menyusahkan ramai orang lagi.

Saturday, March 23, 2013

Proton Preve Yang Amat Memalukan!



Proton Preve kereta global pertama Malaysia yang dibangga-banggakan. Kononnya kereta yang terbaik pernah dibuat oleh Proton. Tapi Hakikatnya? Proton Preve hanyalah kereta yang tak cukup sifat. Kenapa aku cakap macam tu?

Ramai pengguna Proton Preve tidak berpuas hati dengan kualiti kereta yang dibeli. Kerana masalah Proton Preve tiada kesudahan. Walaupun baru pakai tak sampai sebulan tapi masalah yang ditimpa macam dah pakai 5 tahun lebih.

Masalah-masalah Proton Preve

  • Power Window rosak
  • Enjin Bocor dan Bising
  • Pintu,Bonet tak boleh buka
  • Lampu terbakar
  • Gps rosak





Kualiti macam ni dipanggil kereta global? Asal hantar pergi servis,balik mesti ada masalah. Bukan aku je yang kena, Kawan-kawan aku semua pun kena benda yang sama.

Kita bayar RM73,000 untuk dapat kualiti macam ni? Baik aku pergi beli kereta Viva, Murah pun murah. Kalau rosak takda lah bengang sebab harganya murah. Ni harga nak tinggi tapi kualiti? Macam gampang!

Inilah masalahnya bila menggunakan vendor dari kalangan kroni, Semua parts tidak berkualiti. Apa lah guna kalau enjin power tapi parts tak berkualiti? Semua benda boleh tercabut anytime. Kalau perkara macam ni berterusan, Bila Proton nak maju?

Ni Kereta Global ke Kereta Bebal?..

Nantikan sambungannya...

Wednesday, March 20, 2013

Friday, March 15, 2013

Kematian Bala Peringatan Tuhan Untuk Anwar



P Balasubramaniam (PI Bala) yang menjadi antara watak utama dalam kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu diberitakan telah meninggal dunia kerana mengalami serangan jantung kedua.

Serangan pertama adalah pada 5 Mac lalu iaitu sehari sebelum beliau dijadual berucap dalam ceramah di Parit Sulong, Johor dan dimasukkan ke Unit Rawatan Jantung (CCU) selama empat hari.  Beliau kemudian dirujuk ke Institut Jantung Negara dan dijadualkan menjalani pembedahan dalam masa terdekat.

Sebelum itu, ketika progam di Bachok, Kelantan beliau dikatakan telah mengadu sakit dada dan gastrik.

PI Bala baru saja ‘dipulangkan’ dari luar negara oleh pihak PR bagi membantu dalam PRU-13.  Beliau sebelum ini telah melarikan diri keluar negara kononnya kerana ‘diancam’ oleh pihak yang bertanggungjawab membunuh Altantuya.

PR yang terkenal dengan sikap suka mempolitikkan nyawa orang, nampaknya tidak sabar-sabar untuk mempolitikkan kematian Bala.  Ini terbukti apabila sejurus selepas serangan jantung pertama, pihak PR telah pun membuat kenyataan yang membayangkan Bala telah disihir.

Kredibiliti Bala menjadi persoalan penting dalam kes Altantuya memandangkan beliau bukan sahaja telah membuat dua Akuan Bersumpah yang bertentangan tetapi juga didapati mempunyai rekod jenayah ketika bertugas sebagai polis.   Antara jenayah yang dilakukannya turut tertakluk di bawah Akta Penculikan.  Beliau telah diarahkan meletakkan dalam masa jawatan 24 jam.

Bala menggambarkan dirinya sebagai orang tengah dalam kedua-dua Akuan Bersumpah tetapi mengubah ‘watak penting’ iaitu yang menyampaikan arahan kepadanya.   Satu-satunya kisah yang masuk akal dan kekal dalam kedua-dua Akuan Bersumpah Bala ialah hubungan Razak Baginda dengan Altantuya serta wang yang diminta oleh Altantuya.

Bala dikhabarkan telah menerima amanah dari Razak Baginda untuk menyampaikan sejumlah wang RM50,000 kepada Altantuya.   Versi yang lain pula mengkhabarkan jumlah USD500,000 iaitu komisen pembelian scorpene.

Memandangkan kes scorpene telah terbukti tidak wujud dan Altantuya juga bukan seorang penterjemah dan tidak pernah ke Perancis dalam waktu urusniaga berjalan maka secara automatik kisah komisen tersebut tidak boleh digunapakai lagi.

Justeru, kita kini berpegang kepada kisah RM50,000 yang diamanahkan oleh Razak kepada Bala untuk disampaikan kepada Altantuya.  Jika benar Altantuya menerima wang tersebut, kenapakah beliau perlu membuat kecoh di pejabat dan rumah Razak?   Ia hanya masuk akal jika Altantuya sebenarnya tidak menerima wang tersebut.  Jika ini benar, maka hanya Bala yang mampu mengesahkannya.

Maka tidak mustahil, inilah yang menyebabkan cerita Bala berpusing-pusing dan berbelit-belit.  Dan tidak mustahil ini juga yang menyebabkan Bala diserang sakit jantung setelah dipanggil pulang ke Malaysia bagi membantu PR.

Ini kerana, Bala tahu apa yang benar apa yang tidak.  Dan kita tahu bukan senang untuk menyorok kebenaran dan menyebarkan penipuan secara berterusan, terutama apabila melibatkan nyawa.  Lebih dahsyat lagi jika diri sendiri yang melakukan kesalahan tersebut.

Seluruh dunia tahu bahawa Bala tinggal di luar negara atas saraan pihak yang memusuhi kerajaan.   Ini kerana, Raja Petra yang turut lari ke luar negara telah memuatnaik gambarnya bersama Bala, bergembira bersama peguam-peguam mereka sambil mengutuk dan mengetawakan kerajaan.  

Jika benar Bala diancam oleh pihak di dalam kerajaan, dan jika benar kerajaan begitu korup lagi berkuasa dan kejam sehingga mampu mengawal keputusan mahkamah serta membunuh, bukankah lebih logik jika Bala juga menerima nasib yang sama dengan Altantuya?  Dan kenapa beliau berani pulang ke Malaysia dan berkempen untuk PR?  Malah, ketika meninggal dunia, beliau berada di rumah bersama isteri, dan bukannya bersembunyi kerana bimbangkan ancaman pihak berkuasa yang korup dan kejam seperti yang dituduhnya?

Jelaslah, bahawa kerajaan tidak terlibat dalam apa jua mainan atau drama yang diceritakan oleh Bala.  Tidak mustahil Bala sendiri yang menjadi kunci semua kekusutan ini.  Altantuya mungkin tidak akan mati jika benar RM50,000 itu sampai ke tangannya.  

Apapun, Raja Petra telah membuat pengakuan bahawa semuanya hanyalah rekaan.  Zulkefli Noordin yang membela tertuduh dalam kes pembunuhan Altantuya juga telah membuat pengakuan bahawa beliau telah diarahkan oleh Anwar untuk memaksa pelanggannya itu mengaitkan nama Perdana Menteri sedangkan ia tidak benar.  Penipuan SUARAM mengenai scorpene dan Altantuya yang telah terkantoi menguatkan lagi bahawa semua ini hanyalah rekaan semata-mata.

Paling menarik, bapa Altantuya sendiri telah membuat kenyataan bahawa satu-satunya pihak yang berhubung dan cuba membelinya ialah pihak pembangkang, bukan kerajaan.

4 pihak telah mengesahkan penglibatan Anwar dan PR, maka apakah ini belum cukup untuk kita melihat kebenaran?   Patutlah Bala tidak mampu menghadapi dunia lagi.

Kita ucapkan Takziah kepada keluarga Bala.  Harapan kita agar PR tidak mempolitikkan kematiannya pula.   Biarlah dia tenang menerangkan kepada Altantuya ke mana perginya RM50,000 yang diamanahkan melaluinya.

Semoga mereka yang terlibat dalam fitnah ini insaf, bahawa ajal maut boleh tiba pada bila-bila masa dan tidak semestinya menunggu keputusan Pilihanraya.

-Beruang Biru

Thursday, March 14, 2013

Anwar Bapa Sandiwara Malaysia

Sejak dari mula berlakunya peristiwa pencerobohan di Lahad Datu, Sabah sehinggalah ke saat ini di mana proses pembersihan giat dijalankan untuk menghapuskan saki baki pengganas Sulu, perkataan sandiwara tidak pernah lekang dari mulut para pemimpin dan penyokong PR.

Sama dada melalui tulisan atau ucapan, mereka cuba mencipta persepsi umum konon segala yang terjadi di Sabah tika ini hanyalah satu sandiwara politik. Bila ia gagal mencapai matlamat yang diingini, sebaliknya mengundang pula amarah rakyat mulalah mereka bersilat lidah mencipta seribu satu alasan.

Itu kehebatan PR, bijak dalam bab memperlekehkan orang lain dan amat pantas dalam hal mempolitikkan isu demi mencapai matlamat politik kepartian mereka. Di masa yang sama cukup berpengalaman dalam mencipta pelbagai alasan untuk membebaskan diri dari bebanan kesalahan.

Jika diimbas sejarah lama sejak hampir 15 tahun lalu, perihal sandiwara politik sebetulnya amat sinonim dengan Anwar Ibrahim dan pakatan pembangkang yang diketuainya. Modus operandinya sama sahaja seperti Lahad Datu yakni mencetus kesangsian umum terhadap Kerajaan BN kemudian meraih laba politik untuk kepentingan sendiri.

Dulu gerombolan pembangkang yang sama jugalah yang menghebohkan kononnya Kerajaan BN telah berkonspirasi untuk membunuh Anwar dengan menyuntik darah HIV+ ke dalam tubuhnya sehingga menimbulkan kemarahan ramai penyokong reformasi pro Anwar. Kalut ribut satu negara dibuatnya.

Bila sandiwara suntikan darah HIV+ reda dan gagal menyebabkan kejatuhan Kerajaan BN, maka pembangkang menyebarkan pula kisah Anwar diracuni dengan arsenik. Sekali lagi negara dilanda keributan, tambah kalut jadinya bila kuncu-kuncu Anwar menyebarkan cerita sedih kononnya hayat Anwar hanya berbaki setahun sahaja.

Sekali lagi ujian darah dilakukan dan sekali lagi juga terbukti tiada racun arsenik yang mengalir dalam darah Anwar, tapi seperti biasa pembangkang tanpa rasa malu tetap menyebarkan propaganda yang nyawa Anwar dalam bahaya.

Sepanjang proses perbicaraan kes meliwat Azizan, bekas pemandu isterinya, Anwar meneruskan pula sandiwara baru datang ke mahkamah dengan lehernya memakai pendakap leher dan berkerusi roda bagi mencipta gambaran dirinya dizalimi sehingga mengalami kecederaan pada tengkuk dan patah tulang belakangnya.

Ada yang percaya dan yakin dengan kebenaran sandiwara itu sekalipun terbukti semasa dalam penjara Anwar sebenarnya sihat walafiat boleh ke sana ke mari tanpa pendakap leher dan tidak perlu berkerusi roda, hatta boleh pula bermain sepak takraw dan ping-pong.

Bagi yang waras akal dan celik mindanya tentu tertanya, andai benar Anwar pernah disuntik dengan darah HIV+, diracuni dengan arsenik manakala leher dan tulang belakang patah akibat dizalimi, habis siapa pula gerangannya si Ketua Umum PKR dan Ketua Pembangkang tika ini yang saban hari aktif meracau berceramah keliling negara tanpa henti?

Hantu raya belaan Anwarkah? Tentu sekali tidak, kerana memang itulah Anwar Bin Ibrahim yang dulunya sibuk bersandiwara mendakwa diri di racuni arsenik dan disuntik darah HIV+ serta patah tengkuk dan belakangnya. Sihat dan terus aktif sekalipun perangainya makin hari dah nak sama dan hampir serupa dengan perangai hantu raya.

Dan Anwar ini jugalah yang sibuk mendakwa dirinya dalam bahaya bila mana kereta yang dinaiki Wan Azizah tiba-tiba mengalami kerosakan dan tersadai selama sebulan di bengkel kereta, alang-alang kereta dah rosak maka dikatakannya kerosakan itu akibat konspirasi orang lain untuk membunuhnya.

Gagal menarik perhatian ramai dengan cerita sandiwara kereta rosak, alih-alih bila timbul isu dia meliwat pembantu peribadinya sendiri yang bernama Saiful Bukhari, tak semena-mena Anwar melompat lari bersembunyi di Kedutaan Turki atas alasan ada cubaan untuk membunuhnya.

Anwar yang lantik Saiful jadi pembancuh kopi kemudian di bawanya Saiful ke hulu hilir baik di dalam dan luar negara, Anwar yang memandai toron Saiful, akhirnya Anwar jugalah yang mendakwa ada konspirasi nak membunuhnya selepas Saiful membuat laporan polis dakwa diliwat.

Bijak tak bijak sandiwara Anwar, apa sahaja yang dicipta olehnya, orang lain yang kena tanggung getah nangkanya. Dia yang bijak mencipta sandiwara orang lain pula yang dituduh sedang bersandiwara dan berkonspirasi terhadapnya. Hebat bukan?

Sebab itu bila tiba-tiba sahaja terpancul perkataan sandiwara atau konspirasi politik dari mulut Anwar atau juak-juak balacinya, sejarah lama jangan kita lupakan. Perkataan itu cukup sinonim dengan Anwar dan amat mahir dijayakan oleh juak balacinya dalam usaha mereka untuk meraih kepentingan politik.

Apa yang berlaku di Lahad Datu semuanya menjurus Anwar Ibrahim, sebab itu juaknya yang bernama Tian Chua paling awal terloncat macam beruk cuba mencetuskan persepsi dengan segera menuduh pencerobohan di Sabah itu adalah sandiwara dan konspirasi politik Kerajaan Pusat.

Satu jari tuju pada orang lain, empat jari tuju pada dirinya sendiri. Itulah kebiasaan Anwar, Bapa Sandiwara Malaysia.

Monday, March 4, 2013

Terkini! Polis Sahkan Penceroboh Mati Dibelasah Penduduk Kampung!


LAHAD DATU - Polis mengesahkan seorang lelaki bersenjata M16 yang maut dibelasah penduduk Kampung Senallang Lama, Semporna adalah seorang daripada anggota kumpulan penceroboh bersenjata yang menyelinap masuk ke negara ini.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata, siasatan polis mendapati penceroboh itu merupakan seorang lelaki berbangsa Sulu dan berumur 60-an.

Lelaki itu yang turut membawa pelancar roket menyelinap masuk melalui jalan pantai ke Kampung Senallang Lama kira-kira pukul 5 pagi, katanya pada sidang akhbar di Residental Falda Sahabat kira-kira 30 kilometer dari sini hari ini.

Beliau berkata, penceroboh itu telah mengarahkan kira-kira 80 penduduk kampung berkenaan untuk keluar berkumpul di satu kawasan lapang berhampiran sebuah surau dan menjadikan mereka tebusan.

“Ekoran itu, 20 pemuda kampung telah bertindak dengan menyerang dan menangkap lelaki itu sebelum memukulnya hingga mati.

“Pada saya, tindakan itu walaupun dari segi undang-undang nampak salah, tetapi kita perlu ingat mereka dianggap tawanan. Mereka mengambil tindakan balas untuk menyelamatkan diri,” katanya.

Sementara itu, Hamza berkata polis dengan kerjasama Angkatan Tentera Malaysia sedang menyediakan perincian akhir sebelum mengambil tindakan drastik terhadap kumpulan penceroboh yang masih enggan menyerah diri.

Beliau berkata walaupun pihaknya sudah menjatuhkan risalah tapi mereka masih enggan menyerah diri.

“Setakat ini tiga anggota kumpulan penceroboh itu ditahan ketika cuba keluar dari kawasan kawalan di kampung Tanduo. Dua daripada mereka ditahan semalam dan seorang lagi ditahan pagi ini,” katanya.

Beliau berkata, tiga lelaki itu adalah anggota kumpulan berkenaan yang pertama ditahan oleh pasukan keselamatan selepas mereka menceroboh kampung itu yang kini masuk hari ke-20.

Hamza turut mengulangi ingatannya kepada orang ramai khususnya penduduk negeri ini supaya tidak mudah percaya dengan khabar angin tanpa pengesahan daripada sumber rasmi.

Sunday, March 3, 2013

Terkini! Seorang Lagi Anggota Keselamatan Terkorban Pertempuran Di Semprona!


KUALA LUMPUR – Seorang lagi anggota keselamatan negara terkorban, kali ini dalam pertempuran dengan kumpulan penceroboh di kampung Selamat, Semporna, Sabah iaitu kira-kira 150 kilometer dari Kampung Tanduo, Felda Sahabat 17, Lahad Datu malam tadi.

Menurut sumber polis, pertempuran yang berlaku pada pukul 8 malam itu turut menyebabkan seorang anggota cedera.

Difahamkan anggota polis Jabatan Siasatan Jenayah Berat (D9) Lahad Datu dan Tawau telah digegaskan ke sana bagi memberi bantuan.

Difahamkan penceroboh merancang menyerang Balai Polis Lahad Datu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar ketika dihubungi Bernama mengesahkan kejadian itu namun enggan mengulas lanjut kerana identiti kedua-dua anggota keselamatan itu belum dikenal pasti.

Kelmarin, dua anggota komando polis VAT 69 terkorban dan tiga lagi anggota pasukan keselamatan negara cedera selepas berlaku insiden tembak-menembak
apabila kumpulan penceroboh itu bertembung dengan pasukan keselamatan negara.

Dilaporkan 12 orang daripada kumpulan penceroboh turut terbunuh.

Dua yang terkorban ialah ASP Zulkifli Mamat, 29 dan Sarjan Sabarudin Daud, 46. 

– Bernama

Saturday, March 2, 2013

Panas! Cina DAP Menganjingkan Polis Yang Terkorban di Lahat Datu!


Nampak tak bertapa sialnya cina pukimak ni? Dasar bangsa haramjadah.