Monday, September 23, 2013

Pendedahan - Calon Ketua Bahagian Bera, Azizan Che Omar adalah seorang yang Pecah Amanah

Aku tak faham betul dengan sesetengah manusia ni, bilamana anda sudah ditolong dan diberi bantuan, last-last nak gigit balik tangan yang membantu. Inilah berlaku kepada Menteri Pertanian iaitu Ismail Sabri. Dia kini dicabar sebagai Ketua bahagian di kawasan Bera oleh bekas Setiausaha Politik dia sendiri.

Tak kisah la sesiapa pun kalau nak bertanding, tapi mamat bernama Azizan ni kena sedar yang dia pernah dilucutkan lesen guaman dia kerana pecah amanah. Dia sebat duit anak guam dia beb, duit anak guam yang diamanah dan dipegang oleh beliau selaku stakeholder telah disalahguna.

Majlis peguam telah membuat laporan polis sebab ini kira kes CBT la, tapi belaiu tidak didakwa dan dilepaskan kerana Ismail Sabri telah membantu dia sebab kesiankan anak dia 4 orang yang masih kecil lagi, tapi Azizan sikit pun tak ingat jasa bekas bos dia tu.

Apakah orang macam ni korang di Bera nak dijadikan Ketua Bahagian? Ini bukan fitnah, aku sertakan keratan dia dilucutkan lesen guaman dia kat atas tu. Ini aku nak ingatkan pada semua yang bertanding, kalau diri tu dah terpalit dengan pelbagai skandal, minta jauhi la parti keramat UMNO ni ok der?

Sudah tiba masanya kita bersihkan UMNO dari bawah hingga ke atas...sudahlah Azizan, jangan malukan diri anda. Dan kepada rakyat Bera terutama sekali ahli UMNO disana, jauhi la mamat ni. Kalau orang yang dibantu pun dia gigit balik, macamana la dia nak bantu korang semua?

Fikir-fikirkan la ya..

26 comments:

  1. salah guna kuasa..tuhan nak tunjuk..

    ReplyDelete
  2. demokrasi membenarkan pertandingan.. jd biar la.. mudahan ahli dapat menilai mana yg baik.. kalau yg sedia ada baik, akn kekal la ia mudahan, klu yg mencabar tidak baik.. karam la..
    bila ade persaingan memang ade perpecahan sedikit.. tanggungjawab yg menang utk memulihkannye.. tp kalau kempennye keterlaluan.. berpecah la smpai bila2..

    ReplyDelete
  3. Kesilapan dan kesalahan ada yang tertulis ada yang tidak. Kadang2 yang lebih jahat terlepas kerana pelbagai sebab walaupun melakukan jenayah berulangkali tetapi malang pula bagi yang buat sekali dan pertama kali tertangkap dan dituduh.

    Syarat pertandingan tidak pula menyatakan tidak boleh gigit tangan. tidak boleh lawan tauke.

    Pertandingan mungkin satu cara dia ingin menebus kesilapan dan kesalahannya masa lampau jika menang.
    Paling penting kenapa dia mencabar bekas bossnya? Tentu ada sebab kan?

    Untuk adil - biarlah kedua-duanya bertarung.
    Isu peribadi dan cubaan aibkan tidak wajar. Perkhidmatan terbaik ahli umno dambakan.

    ReplyDelete
  4. Kenapa bab dia ni korang boleh halalkan yang haram? Pecah amanah tu satu kesalahn besar dan terbukti, kenapa bab dia boleh? Tidakkah ini sikap hipokrit kau kluangman? Kau ni memang anjing gila. Ada ke patut boleh terima seorang yang pecah amanah semata-mata untuk jatuhkan menteri yang takde isu atau kes rasuah, gile ke apa ko ni kluangbabi?

    ReplyDelete
  5. ooooo.... baru saya tau menteri ada kuasa untuk mencampuri tugas polis dalam membuat siasatan... Hebak demo abe......

    ReplyDelete
  6. camane dia boleh lupa kesah dia kena tarik lesen guaman? aduyai, mudahnya lupa daratan.

    ReplyDelete
  7. Ni yg terjadi akibat blogger buta undang2.Yelar, pencacai Mail Sabri jarang yg educated.Kebenarannya adalah Dato Azizan (rakankongsi firma Ms.Sabri Nazli Lana & Azizan) mengendalikan branch Subang Jaya sehingga pd tahun 2001.Selepas tempoh itu, nama firma tsbt tidak d ubah dan d kekalkan. Yg sialnya, Partner yg bernama SABRI Mohd Saman (dari Cawangan Shah Alam yg mempunyai staff, klien, akaun dan management yg berbeza) telah menggelapkan duit klien mrk pd 2004/6.Di bawah Akta Perkongsian 1961, Azizan telah tertakluk di bwh tanggungan SIVIL bersama firma w/pn yg kebas duit klien tu dibuat oleh SABRI dr branch Shah Alam. Tidak hairanlah pihak PDRM tidak mendakwa Azizan krn mrk maklum akan fakta yg sebenarnya. Kesimpulannya:TIADA TANGGUNGAN JENAYAH yg blh d kenakan kpd Azizan d bwh Undang2 Jenayah krn dia TIDAK BERSALAH!! Cumanya, Azizan tlh d kenakan tindakan mengikut undang2 Sivil dan Peraturan Majlis Peguam mengikut peruntukan Akta berkaitan.W/pn taik org lain yg buat, Azizan yg membayar bahagian wang yg d kebas Sabri tsbt. Sabri yg bersalah tp Azizan yg teraniaya.Lainkali tlg buat kerja rumah ckit and pergi PDRM, Majlis Peguam dan dapatkan FAKTA sebenar. Mail Sabri ni awat takut sgt berlawan dgn Azizan?? Ni mesti ada taik dia nk sorok ni!! X gentleman lnsg Mail anak SABRI ni haihhh!!

    ReplyDelete
  8. Saya izhar ibrahim. Bole semak nama saya kat Bar Council Malaysia. Saya dulu bekerja di syarikat guaman Sabri Nazli Lana & Azizan. Saya bole verify yg Dato' Azizan tak terlibat langsung dlm pecah amanah atau CBT. Tetapi law of partnership memperuntukan kalau seorang partner salah semua automatic salah. Malah Dato' Azizan practice di firma cawangan lain yg management and account are separate from his other partners. Only same goodwill. Sebab itu dia tak di dakwa on CBT. This got nothing to do with Datuk Ismail Sabri's help or influence whatsoever.

    ReplyDelete
  9. saya zain azra'i abd samad. Boleh semak nama saya di Majlis Peguam. Saya mengenali Datuk dari zaman universiti. Didikan dan prinsip dari kecil tidak membenarkan beliau berbuat seperti yang di dakwa. malah beliau telah sama menanggung beban membayar balik duit klien. Kalau sifat itu tidak dianggap cukup sebagai pemimpin, sampai bilalah kita tak maju..

    ReplyDelete
  10. "Majlis peguam telah membuat laporan polis sebab ini kira kes CBT la, tapi belaiu tidak didakwa dan dilepaskan kerana Ismail Sabri telah membantu dia sebab kesiankan anak dia 4 orang yang masih kecil lagi, tapi Azizan sikit pun tak ingat jasa bekas bos dia tu." - Kalau betul Ismail Sabri tolong takke dia pun boleh di dakwa salah guna kuasa. Menteri mencampuri urusan polis dan cbt. Yang tulis blog ni memang tak buat homework. Ikut sedap tulis je. In fact kalau betul Ismail Sabri tolong, maknanya nak bg peluru pada puak pembangkan utuk tembak je la.. bongok.

    ReplyDelete
  11. "Majlis peguam telah membuat laporan polis sebab ini kira kes CBT la, tapi belaiu tidak didakwa dan dilepaskan kerana Ismail Sabri telah membantu dia sebab kesiankan anak dia 4 orang yang masih kecil lagi, tapi Azizan sikit pun tak ingat jasa bekas bos dia tu." - Kalau betul Ismail Sabri tolong takke dia pun boleh di dakwa salah guna kuasa. Menteri mencampuri urusan polis dan cbt. Yang tulis blog ni memang tak buat homework. Ikut sedap tulis je. In fact kalau betul Ismail Sabri tolong, maknanya nak bg peluru pada puak pembangkan utuk tembak je la.. bongok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan le bahalol, Ismail Sabri tolong apa yang termampu tapi dia tolong, bukan dia ada kuasa untuk lepaskan si syaitan tu keluar bebas. apaa raaa

      Delete
    2. Mmg bodoh Blogger ni...dlm Blog sndiri mendabik dada ckp yg Mail Sabri tlh guna kuasa dia utk melepaskan Azizan dr siasatan pihak polis. 'Tolong Yg Termampu' tu maknanya Ismail Sabri SALAHGUNA kuasa lah Bahlolk!! x kira ar dia tolong hat takat dia mampu ker dak!! Calon yg pencacai dia akui CALON dia 'MENYALAHGUNAKAN KUASA' mana buleh kita pilih jd KETUA BAHAGIAN!! Tak payah lah Ismail ni nk tunjuk hero Salah Guna kuasa dia pon sbb Azizan ni mmg tak bersalah. Azizan pon tak dak nk harap Ketua Bahagian korupt mcm Mail Sabni nk selamatkan dia. Berani kerana Benar!! Mai la lawan Ismail Sabri bapak Gay!!

      Delete
  12. Ramai betul anjing si Azizan ni ya ke Azizan masuk sendiri ni? Kenapa Azizan marah sangat kat Mail Sabri ni, tak dapat projek ke? Apa kau ingat Mail ni jenis sapu projek ke Azizan? Semua boleh mengaku itu dan ini kat dalam blog, bila buat semakan apa lancau pun takdak. pigidah, ini semua taktik murahan Azizan je.

    ReplyDelete
  13. pukimak lancau lo...nmpak sgt ko ni x dpt menerima kebenaran..g la check dgn Majlis Peguam.Nama org yg beri komen semua ada d sebut d atas..atau ko ni x leh berbahasa Inggeris (sbb nk berhubung dgn Bar Council dan tergolong dlm Pencacai Ahli politik yg x educated..ko mmg x tau taik Mail Sabri ni bnyak mana sbb ko jilat bontot dia.golongan mcm ko ni larr yg nnt msuk neraka sbb fitnah sesama saudara Islam. aku malu haih dgn org melayu dan Islam mcm ko ni...Masuk neraka la lu!!

    ReplyDelete
  14. Bar Council Disciplinary BoardSeptember 27, 2013 at 12:02 PM

    Saya mengesahkan yg saya telah membuat semakan mengenai status Dato Azizan Omar di Majlis Peguam dan Bahagian Siasatan Jenayah Komersil, IPD Shah Alam. Azizan hanyalah mangsa keadaan dari tindakan tidak amanah rakan kongsinya yg berlainan branch. Saudara Zain Azrai (di sahkan seorang Peguam) dan Izhar Ibrahim adalah peguam d firma Dato Azizan pd masa yg material telah menyatakan yg sebenar. Sila hubungi kami di 03-2050 2050 Majlis Peguam malaysia utk pengesahan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  15. Untuk penjelasan lebih lanjut, sila hubungi Miss Chuah Ying Ying, Officer (Complaints and Intervention) Majlis Peguam Malaysia di talian 2050 2106. Terima kasih.

    ReplyDelete
  16. Aiyaaaaa, Dafi punya papa arr manyak hamsap lorrrr...wa menci sama dia sbb dia suluh Cili Padi cibaikia kasi nama olang baik busuk maaaaaa...tu Latok Zizan manyak baik lorrrr...kileja utk lakyat tara sapu plojek kasi anak mini untunggg..Boifren wa punya papak arrr, plojek makan kili kanan lorrr.Apa cara mau Bersih??Nang boti nang kui boti kui !! chow-chi-bai-lan-jiao-du-lan-pukimak-dam-chun-toi-tua-lan-ba-kanasai-kanni-lao-bo-tiu-nia-lou-mou

    ReplyDelete
  17. Allah itu Maha MengetahuiSeptember 27, 2013 at 12:47 PM

    Blogger, kasi la pemilih buat semakan dulu d Majlis Peguam. Jgn kaburkan mata ahli UMNO Bera dgn elemen2 fitnah dan penipuan ttg apa yg sebetulnya berlaku yg boleh menafikan ketokohan pencabar. Ada kalanya kita tidak boleh lari dari Tali Allah dan prinsip2 agama dlm mencari kebenaran. Ingatlah bahawa dosa Fitnah itu sangatlah besar di mata Allah. Sama-sama lah kita berdoa agar gejala ini terhapus dari Parti Keramat yg kita cintai ini dan semoga demokrasi terus subur dikalangan Ahli UMNo. Amin Yarabbalalamin.

    ReplyDelete
  18. Entah Blogger bodoh ni..babi ker apa?? ko tu yg x cek dgn Majlis peguam dan lawyer2 yg d namakan d atas. aku sepak ko kang baru tau!! Main petik jer nama org x berdosa. Mcm anak haram..meh sini aku main dgn bini hang..kasi hang ada akai ckit!!

    ReplyDelete
  19. "Majlis peguam telah membuat laporan polis sebab ini kira kes CBT la". Blogger ni blaja takat UPSR jer kot sbb bodoh undang2! Majlis Peguam mana blh jd Pengadu repot polis dlm kes ni sbb dia x da Locus Standi. Klien tu jer yg blh buat repot polis. Bodoh betul Ismail Sabri ambik Blogger bodoh mcm ko. Nk spin pon x logic!! Nmpak sgt penipu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panglima Bera, berikan peluang kpd Cilipadi utk buktikan adanya repot polis yg berkenaan. Minta Blogger nyatakan di cni No Repot dan IPD mana. Kalau dia gagal, Dato Azizan harus laporkan kpd Polis ttg fitnah berunsur jenayah ini! Lgpn member aku Rizqeen (Blogger yg kenal Cilipadi/Parpu Taik Kari) akan bantu ahli UMNO Bera membongkar penipuan Cilipadi bangsat ni!

      Delete
  20. kalau asyik ungkit bantuan bos kpd anak buah, sampai ke mampuslah bos pegang jawatan ketua...mana adil... tak kiranya SuPol ke SuAkb ke SUSul ke..kalau ketua dah tak berapa membantu parti sangat kat bahagian, eloklah dia dicabar. lagi pun bos dah ada jawatan di peringkat menteri, buat apa lagi nak pegang di peringkat bahagian.

    ReplyDelete
  21. Setahu saya, my father is not like this, ni mesti ada puak cilaknat yg buat kecoh...blog ni pun macai habis..

    ReplyDelete
  22. Dont you guys hv any work to do? Ya Allah pasal ni pun kecoh. Orang yg tulis blog ni pun aduh memang takde kerja eh. Dia bukan pecah amanah ke apa. Dah fia nak bertanding sukahati la.

    ReplyDelete

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH