Thursday, September 26, 2013

Pegawai Media PM mengutuk Utusan untuk apa?

Aku pening tengok dengan perangai pegawai atasan sekarang ni, dah tahu mereka kerja untuk pemimpin besar Negara, mereka masih lagi nak tunjuk secara terang-terang yang mereka sangat bencikan sesetengah Menteri yang sedang berkhidmat, kalau ya pun der. Fikirlah pasal bos awak tu der.

Guna akal dulu sebelum komen macam ni dalam facebook anda der..

Rozilan ni adalah pegawai media PM, aku kesian kat PM der. Bukan apa, banyak sangat pegawai keliling dia buat komen jenis merosakkan nama PM. Kan sekarang musim pemilihan. Banyak orang jual nama PM sana sini der. Aku dengar ada yang guna nama PM siap ugut pakai SPRM lagi untuk buat calon tarik diri der..

Aku tak suka macam ni, tak pasal-pasal nama PM rosak kerana pegawai-peagawai yang tidak bertanggungjawab macam Rozilan. Aku setuju dengan kenyataan Perkasa dibawah:

Perkara: Kenyataan Tidak Wajar Setiausaha Akhbar YAB Perdana Menteri (Kementerian Kewangan), Rozilan Salleh.

1. Kenyataan Rozilan di dalam laman facebooknya ibarat kacang lupakan kulit apabila beliau menuduh secara terbuka Akhbar Utusan Malaysia 'bias' atau bersifat memihak.

2. Tanpa rasa bersalah apatah lagi terhutang budi, Rozilan lupa bahawa akhbar Utusan Malaysia pernah menjadi periuk nasinya.

3 Sebagai pegawai Perdana Menteri, Rozilan Salleh juga tidak wajar menuduh atau memfitnah menteri yang dilantik oleh YAB Perdana Menteri. Apatah lagi tuduhan itu dibuat tanpa usul periksa.

4. Justeru, saya menggesa Rozilan memohon maaf kepada akhbar Utusan Malaysia dan menteri yang berkenaan.

Dato' Abdul Rahman Abu Bakar
Timbalan Presiden Perkasa


Sebagai pegawai PM, Rozilan perlu fikir sebelum dia cakap atau tulis dimana-mana. Apa lagi dia kutuk akhbar Utusan yang telah banyak membantu parti dan orang melayu islam di Negara ini. Aku rasa PM tak perlu simpan orang yang tidak bertanggungjawab seperti ini lagi. Kais bikin malu PM je der.

13 comments:

  1. Hehehe..ismail sabri ka itu menteri..
    Ada betulnya..memang menteri tu cakap tak ikut spec..ada ka cakap ibarat lawan antara ayah dan anak..nak muntah jugak aku dengar..

    Apa2 pun tak perlu lah kata utusan bias..nanti jadi lauk pulak..

    ReplyDelete
  2. akupun naik heran campur muak dengan perangai org2 beso nih. bila pangkat dh tinggi, lupa langsung dgn daratan. kononnya duduk atas angin. aku pulak, baca utusan, rasa selesa semacam. saiz tulisan dan saiz akhbar sangat relevan. mana ada bias semacam spt yg dituduh tu. aku rasa pegawai belagak ni ada chemistry la kot dgn bekas setpol yg cabar bekas ketuanya tu. org boleh baca la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegawai sama pegawai adalah satu gerabak, mereka mengenali dan berkongsi antara satu sama lain. Jadi faham-faham larrr.

      Delete
    2. Pegawai sama pegawai adalah satu gerabak, mereka mengenali dan berkongsi antara satu sama lain. Jadi faham-faham larrr.

      Delete
  3. INI JENIS MANUSIA TAK ADA AKEI .PM PUN SATU BANYAK DIKALANGAN PEMBANTU DAN PENASIHAT DIA YANG BERMENTALITI PELESIT,TAPI DIA DOK SIMPAN JUGA!!!!!!!.OMAR ONG ADALAH CONTOH TERBAIK.

    ReplyDelete
  4. INI JENIS MANUSIA TAK ADA AKEI .PM PUN SATU BANYAK DIKALANGAN PEMBANTU DAN PENASIHAT DIA YANG BERMENTALITI PELESIT,TAPI DIA DOK SIMPAN JUGA!!!!!!!.OMAR ONG ADALAH CONTOH TERBAIK.

    ReplyDelete
  5. INI JENIS MANUSIA TAK ADA AKEI .PM PUN SATU BANYAK DIKALANGAN PEMBANTU DAN PENASIHAT DIA YANG BERMENTALITI PELESIT,TAPI DIA DOK SIMPAN JUGA!!!!!!!.OMAR ONG ADALAH CONTOH TERBAIK.

    ReplyDelete
  6. dah tu menteri menggelupur sangat..berlebih2

    ReplyDelete
  7. cian Najib dapat pegawai bodoh macam lembu dan celupar macam sial

    ReplyDelete
  8. Fuh.kitab suci umporno jgn dihina beb.

    ReplyDelete
  9. Bodoh punya pegawai media pm. Tak kan tak tahu apa yg boleh dan tak boleh dibuat untuk jaga nama pm. Pm patut buang aje orang macam ni..... Bila malukan pm maknanya malukan umno .....

    ReplyDelete

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH