Wednesday, April 10, 2013

Kalaulah Aku Dapat Budak Ni...



Ehhhh! Panas betul hati aku tengok budak ni. Dia ingat dia apa? Hebat sangat lah tu dapat belasah budak tu. Kalau aku dapat budak ni, Teman seligi-seligi kepala dia. Aku ingat sebab apa dia pukul, Rupa-rupanya sebab Handphone kena rampas je...

14 comments:

  1. Bukti dah ada. Buatlah laporan polis. Biar dia kenal dunia. Dia ingat dia samseng. Ada lagi yang lebih samseng tau.

    ReplyDelete
  2. Bukti dah ada. Buatlah laporan polis. Biar dia kenal dunia. Dia ingat dia samseng. Ada lagi yang lebih samseng tau.

    ReplyDelete
  3. Perangai Budak Sekolah, tak matang lagi..

    ReplyDelete
  4. Tak matang la kita kena bagi tunjuk ajar macamana nak jadi matang..jangan sampai nanti dah beso jadi BINATANG..lango semua undang2.

    ReplyDelete
  5. Gangster skola ni berani dengan budak yang tak melawan je. Cuba ajak bertumbuk, tak berani satu lawan satu.. mesti nak panggil kawan2.

    ReplyDelete
  6. budaksekolahMelayuApril 10, 2013 at 10:17 PM

    Sistem pengawasan sekolah dr dulu smpai skrg mcm nilah.. Cikgu2 tk nak ambil prt sbb undang2 kementerian Pelajaran yg bodoh dan lembik. Guru xboleh rotan, xboleh tegur kebebasan murid.. aku tak salahkan 100% budak2 ini. Yg salah 1st sekali ialah mak bapak.. ini mungkin sikap mak bapak diorng.. turun pd anak.. hati keras dan samseng.. memberontok.

    Kedua ialah persekitaran sekolah. Guru sekarang kurang kuasa.. dan banyak guru skrg gila dlm politik dan bisnes.. pergi sekolah mengajar sekadar makan gaji.. buat keja2 yang diarahkan bukan lagi MENDIDIK.. Kerajaan bersalah dlm hal ini.. tukar kementerian PENDIDIKAN kepada PELAJARAN.. bodoh sungguh yg tua2 jd pemimpin pun tk faham terminologi.. anak2 dan generasi muda lagilah bahlol jdnya.

    Persekitaran sekolah yg undang2nya longgar.. budak boleh buat kepala besar krn mata2 guru lemah. Budak yg gangster jika buat jahat kali pertama dan diambil tindakan budak tu xkn boleh bentuk pengaruh dan GENG. Tp sistem sekolah yang mata kayu ini biarkan.. bila 10kali buat salah xde tindakan.. budak tu akan semakin berani.. berjaya bina pengaruh.. budak2 lain rasa contoh depan mata ada.. buat salah pn bukan cikgu peduli.. so join je lah..

    ditambah pula remaja emosi belum stabil, hormon membina kecelaruan, kematangan berfikri masih lembik..

    bayangkan hal ini jika terjadi pd anak kita.. skrg mungkin anak org lain.. so kita pun buatlah bodoh.. bapak2 menteri xpe lah anak boleh hantar sekolah lord...

    fikir2lah org di kemeterian tu.. lahirkan pelajar yg kejar gred A+.. yg xboleh kejar pulak jd apa? jd iblis dan syaitan.. rombaklah.. diberi amanah untk pendidikan tp buat mcm lepas batuk ditangga..

    Wallahulam

    ReplyDelete
  7. nanti boleh repeat balik.
    kalau gentle one by one lah.

    ReplyDelete
  8. Ingat lagi memori lama
    Depa ajak geng, aku sorang lak tu.
    So, aku lariat depa one by one. Bukan kuat pun. Setakat bilangan pun x gune.
    NAsib baik ada saksi, aku lawan balik parent budak tu

    ReplyDelete
  9. mendidik anak bukan 100% pada guru dan kementerian... mak bapak adalah orang pertama yang perlu menunjukkan contoh2 terbaek..... persekitaran pertama anak ini adalah dari rumah.. sikap menyalahi orang lain dah jadi lumrah org kita, kalau anak cedera kat sekolah, kat hospital, mak bapak boleh saman.... tapi mcm mane anak mati kerana kecuaian mak bapak? dilanggar tak sengara? lemas dirumah? tersedak susu sbb mak terlena...??? jawapannya dah pasti qada dan qadar......apa aja masalah yang timbul, jawapannya adalah kerana kecuaian. akhlak anak tersasar kerana kecuaiam mak bapak yg mendidik..

    ReplyDelete
  10. Nanti salahkan UMNO, macam Bob Lokman, dia tak didik anak dia agama dengan baik, last2 dia salahkan UMNO. Diakhirat jawab beb dengan Allah SWT. Didunia boleh kau klentong ahli2 PAS yang bodoh tapi Allah maha mengetahui.

    ReplyDelete
  11. tak perlu la nak salahkan guru2, mmg ada guru yg menyimpang tapi tak ramai, mak bapak yg paling utama perlu dipersalahkan... tak percaya? cuba cikgu/guru rotan pelajar tersebut, walau macamana berat kesalahan murid tersebut, gerenti guru/cikgu tersebut kene teruk dgn parent murid itu, siap saman, masuk makamah bagai, malah ada kes yg siap lapor kat pejabat DAP lagi.... camno la murid2 sekarang tak naik LEMAK...

    ReplyDelete
  12. dulu2.. klu cikgu rotan, kita takut mengadu kat mak ayah, dah pasti kena lagi klu mengadu. sekarang, anak kena rotan dengan cikgu.. mak ayah datang serang cikgu.. report polis.. saman.. kerana itulah anak2 jadi mua... mengada2 tahap gaban.

    ReplyDelete
  13. bodoh la budak2 samseng tu, cakap la tu bukan diorng, perut tak buncit ka, konspirasi umno ka, ada orng edit bidio ka, dubbing audio ka, bidio besi ka, takpun cakap takde 4 saksi pun...

    ReplyDelete
  14. huhu dlm hal ni semua pihak salah...msg2 wajib perbetul ape yg x betul.xpyh nk tnding jari pd pihak lain..manusia x smpurna..we are humans but still animal.

    ReplyDelete

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH