Friday, September 7, 2012

Adakah DAP mahu menghancurkan Tan Sri Syed Mokhtar?


Setiap bangsa pasti ada seorang individu yang dinamakan sebagai terkenal, wira dan berpengaruh. Dalam bangsa Melayu ketika ini ada juga terdapat seorang yang hebat dan berpengaruh. Bahkan beliau kini berada dalam tekanan dihimpit oleh provokasi dan taktik penghancuran oleh puak yang berniat jahat.

Melalui laman blog Parpu Kari dilaporkan taktik ini yang kini dilancarkan secara hebat melaui akhbar The Edge.

Paling terbaru ialah niat baik Tan Sri Syed Mokhyar Al Bukhary untuk menyelamatkan Pelabuhan Pulau Pinang diserang. Mereka yang paling lantang ialah dari parti DAP. Adakah kerana Tan Sri Syed Mokhtar itu Melayu beliau diserang pantang berniat untuk mengambil alih apa sahaja perniagaan.

Lihat sahaja provokasi jenis ini di dalam Facebook. Sudahlah diburukkan nama Tan Sri Syed Mokhtar, dilibatkan pula isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor yang tiada kaitan atau kena mengena langsung dengan perkara ini.

Peliknya jika Taikun Malaysia iaitu Raja Gula Tan Sri Robert Kuok ingin mengambil alih sebarang perniagaan di dalam negara sudah pasti ramai yang puji dan puja niat beliau. Jika Tan Sri Syed Mokhtar melakukannya, beliau akan diserang habis-habisan seakan-akan berniat jahat.

Ada ayat dalam laporan akhbar The Edge yang paling aku tak boleh terima seolah-olah menggambarkan bahawa Syed Mokhtar membuat amal jariah untuk menujuk-menunjuk. Pada hakikatnya Syed Mokhtar tak pernah beritahu sesiapa pun apa yang dia beri bantuan. Dasyat betul la orang Cina yang busuk hati ni!  Petikan dari blog Parpu Kari

Niat mereka ketika ini menggambarkan Tan Sri Syed Mokhtar sebagai proksi UMNO yang ingin mengaut untung kemudian keuntungan itu menjadi sumber UMNO membiayai Pilihan Raya Umum akan datang. Tidakkah anda tahu, syarikat yang ingin diambil alih oleh Syed Mokhtar hanyalah syarikat yang sudah tidak untung.

Wahai rakyat Melayu yang boleh berfikir dengan waras. Lihatlah bagaimana mereka segelintir bangsa Cina yang cukup-cukup rasis ini menjadikan kita bangsa Melayu sebagai mangsa. Bukan sahaja orang biasa, Wira Ekonomi kita juga diserang. Semuanya bukan untuk menghancurkan Syed Mokhtar Al-Bukhary tetapi mahu menghancurkan politik UMNO sama sekali dan Barisan Nasional hilang kuasa pemerintahan terus.

No comments:

Post a Comment

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH