Saturday, August 4, 2012

Panas! PKR cuba menghasut masyarakat Orang Asli dengan penipuan!



Kerajaan Pahang hari ini memberi jaminan tidak akan mengambil sebarang tindakan apatah lagi mengganggu mahupun mengambil tapak rumah di kawasan penempatan Orang Asli di Kampung Sungai Leleh terutama yang membabitkan projek mengeluarkan bijih besi.

Exco Penerangan, Sains, Teknologi dan Inovasi negeri, Datuk Mohd Sharkar Shamsudin ketika ditemui memberitahu, pentadbiran Pahang tidak pernah dan tidak akan menganiaya ataupun mengambil tindakan sebelum mengambil kira kepentingan dan juga kebajikan rakyat.


AHLI PKR DATANG SEBAGAI PEGUAM UNTUK PECAH BELAHKAN KELUARGA ORANG ASLI? 



"Ada seorang peguam yang juga merupakan ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) datang menemui masyarakat Orang Asli di sini dan telah memanipulasikan isu pelaksanaan projek bijih besi di Kampung Sungai Leleh".

Demikian dakwaan Tok Batin Kampung Sungai Leleh, dekat Lanchang, Sedi Chanak, yang begitu kecewa kerana wujudnya individu yang sanggup mengambil kesempatan serta mengeksploitasi masyarakat Orang Asli di kawasan itu.


















1 comment:

  1. memang puak2 nate pkr akan ambil kesempatan dalam apa jua keadaan. kalu kita lalai sebuah kampung yg aman damai akan dirosakkan oleh puak2 celako ni. seperti yg dilakukan oleh puak2 pas melalui mazlan aliman di tanah2 rancangan felda.

    ReplyDelete

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH