Wednesday, May 1, 2013

Perbezaan Antara Umno dan Pas



35 comments:

  1. bagi penganut ajaran sesat (pas) kalu musibah kena kat dema, dema kata itu dugaan Allah untuk hambanya yang soleh demi meningkatkan keimanan dan mengampunkan kesalahan puak dema. kalu musibah kena kat lawan dema, dema kata itu adalah kerana bala dan murka Allah ... kat dunia dah kena balasannya ... kat akhirat tentu lebih dahsyat ...
    contohnya mudah ...
    1. masa nwar berahi dalam bn dan ada keterangan bahawa nwar berahi mengamalkan depan belakang dia balun, dema melalui mat sabung dok tuduh nwar berahi adalah peliwat dan penzina tegar ... tadaknya dema tanya mat sabung adakah dia nampak, adakah 4 saksi yang soleh yang cukup syaratnya untuk menjadi saksi bagi kes hudud ini dan memberi amaran wahai mat sabung anda telah menfitnah nwar berahi ini dan anda akan dikenakan qazaf kerana kesalahan ini... dema tadak buat perkara itu pun.
    2. Alih-alih apabila nwar berahi berkahwin dengan dema ... dan mangsa, saya ulang mangsa ... bukannya orang yang dengar cakap macam kes tadi iaitu mat sabung tetapi mangsa sendiri memberi keterangan bahawa dia diliwat oleh nwar berahi ... huh dengan beraninya dema pertahankan nwar berahi ... dema dok kutip segala hadis dan ayat al-quran membela nwar berahi dan menafikan segala hadis dan ayat al-quran yang memperjelaskan hak mangsa dalam memberi keterangan dengan sumpah muhabalah apabila tiada saksi yang cukup dan lawan yang dituduh hendaklah melakukan perkara yang sama, iaitu sumpah muhabalah ... dema bagai orang sawan mempertahankan nwar berahi ... simangsa selepas sumpah muhabalah pergi menunaikan umrah dan terus istiqamah berdoa dan mempertahankan kebenaran ... adakah penganut agama pas terima ... tadak ... sedangkan nwar berahi sampai sekarang tidak melakukan sumpah muhabalah dan pergi ke mekah menunaikan umrah atau haji ... sebenarnya banyak sejarah yang tidak dicatat apabila seseorang itu melakukan suatu dosa yang besar dan pergi menunaikan haji di mekah ... semasa mereka di mekah mereka akan ditimpa bala bencana ... mereka dengan sabarnya menanti mangsa menerima musibah ... bahkan sampai ke tahap merekacipta bahawa mangsa telah menerima musibah ... sedangkan petunjuk Allah dan beri ... seri wajah peliwat tegar telah ditarik oleh Allah ... sebaliknya mereka berkata itu wajah peliwat tegar menjadi seumpama itu kerana dah nampak tua ...
    jadi tak usahlah berhujah dengan dema ni ... hati puak-puak ni dah hitam kerana hati pemimpin mereka juga dah hitam dek mempertahankan peliwat tegar ... (rujuk kata mufti harusani ....). hati mereka ini dah umpama hati kaum nabi lut yang derhaka itu ... iaitu hati orang yang mengamalkan seks bebas dan songsang ... kerana mereka mempertahankan peliwat dan penzina tegar ... ini boleh kita lihat dalam kes pak mung stopa ... mereka kekal mempertahankan sampaikan perempuan jalang yang dilanggan pak mung stopa dilihat sebagai muslimah penganut ajaran sesat sejati ...

    ReplyDelete
  2. Orang pas mintak pada Allah ke? Cara ayat doa tu macam beri arahan pada allah menghancurkan umno & BN. macam pas lebih power dari Allah.

    ReplyDelete
  3. pas...pas...pas.....macam le islam tu hak mutlak dia orang....insaflah wahai puak2 yg.sesat ini.

    ReplyDelete
  4. kalau umno bela melayu, kenapa disekat royalti kelantan, xde orang melayu ke kat kelantan,, umno zalim, royalti itu hak rakyat kelantan, last2 yang untung sharizat lembu dan anak2, sudah2 la lembu sekalian buat lawak, nak bodoh sendiri2 xpe la, jangan bodohkan orang lain,

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku duduk kat N9 ni takde pun royalty, wang ehsan bagai, tak heran pun? sampai bila kita nak hidup dgn pelbagai bantuan?

      Delete
    2. Sbb ekau tu gaji dh bosa..kroni..mmgla mangkuk! Bangang bona klu kau tak terpikir suh org lain pikir.Undilah Pakatan..BACO BISMILLAH ESOK..PANGKAH PAKATAN!..sey koba ann INI KALILAH!!!!!

      Delete
    3. ISLAM IALAH AGAMA . PAS TU PARTI . ISLAM BUKAN MILIK PAS .

      Delete
    4. Masalahnya yg paling praktikal membawa jln menuju agama parti ape? PRAKTIKAL KE UMNO/BN dgn sebaran2 lucah?..dlm ISLAM sebarang tuduhan yg belum boleh dibuktikan bersalah tetapi BN telah mengganggap ia convicted..Ini mengajar kpd rakyat utk praktis tafsiran tidak baik dn sgt singkat.Judiciary pun dh ade interrupt BN.

      Delete
    5. HAKIKATNYA PERJUANGAN AGAMA..PAS MENDAHULUI..INI MENJADIKAN BN TIDAK CUKUP kuat kerana menuju kepada negatif di dlm menjadikan hidup rakyat berproksikan agama Islam.Bukan tidak ada tetapi BN mengamalkan..buat salah..buat salah juga...agama agama juga...Tetapi PAS menjadikan partinya sebagai medium kebaikan.Proksinya agama.Jika buat baik..kita perlu betul2 jadi baik.Jika kita jahat..kita pelajari utk jd baik..jadi grafnya menuju kepada positif..bukan seperti apa yg ada pada BN..

      Delete
    6. Minda positif..nur bulan optimis.Insya Allah..jika ada rezeki dan jodoh Pakatan mlm esok..Boleh...boleh!!!

      Delete
  5. Sejak 1998 era kejatuhan anwar, saya tidak pernah percaya kes liwat itu sebagai perkara yg mmg dibuat Anwar.Mahathir perlu ingat baik2 bahawa masih ada org cerdik drpd dia(mahathir).Mahathir pernah mengatakan..jika org2 berusia didlm parti tidak turun selepas kes Anwar, ia akan menyebabkan anak2 yang cerdik akan teraniaya.Saya percaya..solat bagi kedua2 parti ini adalah tanggapan biasa bagi org bersolat.Maknanya bersolat itu baguslah. BERSOLAT TIDAK SESAT.Solat itu merupakan kewajipan. Berbalik kepada Mahathir: Era politik Mahathir tidak menggariskan politik 'hitam & putih' spt zaman2 pemimpin era merdeka.Justeru segala kepercayaan rakyat meletakkan Anwar sebagai bersalah mengikut tafsiran.Hari demi hari UMNO/BN meraih sokongan sama ada dari kemahuan atau keterpaksaan rakyat yg terpaksa menjaga kepentingan.Mmg ada jua saingan pengundi serta negeri2 yg tewas kpd pembangkang pada 2008.Di dlm tempoh kejahilan dan ketidaktahuan rakyat berhubung isu Anwar, Mahathir menggunakan sepenuhnya jentera bagi menidak kuasa Anwar bersama pakatan.Kali ini..Ini kalilah..Pakatan tidak keseorgan bila anak2 muda yg cerdik ini bangkit membela bukan shj pakatan & Anwar, PAS. PRU ini menemukan kami dgn ilmu agama & psikologi yg amat berguna bg kehidupan kami. BAGI KAMI KEHANGATAN PRU, MENGAJAK KAMI KE MASJID, MENDEKATI SURAU2 DAN MAJLIS ILMU.Ia bukan sekadar undi.Sejak dari zaman Hang Tuah..org melayu telah biasa di psiko dgn hal ehwal seks.Selalu termakan psiko.Jadi kebarangkalian yg besar ini telah digunakan sebaik2nya oleh jentera BN/UMNO utk peluang meraih undi.W/bgmanapun, rakyat telah mula menjustifikasi UMNO/BN sejak dari 2008 lg.Segala turning over yg cuba dibuat, Alhamdulillah..rakyat kini semakin maklum.Bahawa imej seks politik malaysia tidak harus ada.Anak2 kecil,budak2 sekolah..baca suratkhabar,tgk internet ade video org tua melayu.PRU ini bukanlah ragaman seks utk meraih undi.Undi ini demi maruah kami.Kehidupan kita sebagai rakyat yg rata2 nya tertipu..tetapi saya tidak, krn kehidupan saya sukar..sy merintis jln sukar utk mencari senang.Jadi bila tiada 'black or white' dari era mahathir..yg betul boleh kata tak betul. Yg tak betul dikata betul..jd ia memahatkan kekeliruan dari fitnah yg melampaui batas 1) Agama 2) Kesusilaan sebg org melayu- budaya timur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir perlu ingat baik2 bahawa bukan Anwar/PR sahaja yang menuntut bela.

      Delete
    2. Ini semua kehandak Allah. Akhir-akhir ini satu demi satu kebenaraan dikeluarkan. Allah maha berkuasa. Mana-mana mereka yang terlibat insaflah. Bagi pembangkang kamu telah buat banyak fitnah dan pembohongan, insaflah dan bertaubat.

      Delete
    3. Ayat terakhir di bawah itu perlu perbetulkan.Yang byk buat fitnah ni BN/UMNO....

      Delete
    4. dah terbukti melalui video bergerak ada suara lagi...itu masih dianggap fitnah ke? sesungguhnya biar buta mata tapi jangan buta hati....tapi diakhir zaman ini banyak orang celik mata tapi sebenarnya mereka itu buta....

      Delete
    5. Dlm Islam (bukti) mana ade video bergerak ker video lohong mcm gambar kulit jer..saksi tu kena dpt tgk 4 org..tak kirala dia seludup masuk ka..skodeng sebab syak ker..tertinggal kunci keta ka..masuk2..tgk2 tayangan live..ayah si milah...dgn emak si wahab...tgh skipping..Mmg slhla sbb ayah si milah bawa satu tali skipping dari hak keluarganya..lain kali beli kt kedai..Mmg btol..buta mata tak nmpk jln di dunia..kerana tidak nmpk cahaya..Baik cari bulan!!

      Delete
  6. Lgpun umno/bn perlu di struktur smula.UMNO/BN ambil org2 yg tidak tahu apa2 masuk kedlm parti untuk mengelak kuasa bangkangan..Jadi BN/UMNO ketandusan pemimpin berkaliber. Anak yg cerdik tiada dlm UMNO. Klu ade pon di peringkat macai bawahan sbb nk cari mkn. SEPATUTNYA ANAK-ANAK INI YANG DIBAWA NAIK.Selepas era Najib, muhyiddin mungkin hanya ikut buku UMNO/BN.Selepas itu????? Ini kalilah..kerana melihat Pakatan rakyat mempunyai pemimpin yg berkaliber,didokongi ulama' dan ilmu yang diterjemahkn dlm didikan baik.INi kalilah..pertukaran seks2 td..kita tukar kpd majlis ilmu pula.Jom!!

    ReplyDelete
  7. perjuangan islam,perjuangan ank isteri dulu..

    ReplyDelete
  8. Bagi tujuan mengelak kuasa bangkangan ini: ia telah memberi kesan kepada semua sistem pergaulan,sistem pentadbiran,faktor memberi maju ,sistem pendidikan,ekonomi,sistem perkhidmatan dan apa yg menyedihkan ialah faktor pengetahuan yg terlalu berjurang besar. Inilah fitnah yg lebih dasyat dari membunuh! Apabila ia berlaku, kesannya kepada ramai org & negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mane jentera BN yg contact silicon valley utk create video nk kenakan tn mustafa tuh? Guna kepakaran org putih utk politik di Malaysia?Kepakaran & kecanggihan ICT luar negara yg jauh bertahun2 di hadapan lebih maju.Lebih baik bawa-bawalah diri,perbaiki diri.Dekatkan kat masjid.Tak elok utk politik org Malaysia. Politik& seks sepatutnya tak jadi imej politik malaysia di mata dunia! MAHATHIR..KAMU PERLU INGAT!!INI KALILAH!

      Delete
    2. dan kamu juga perlu ingat, MAHATHIR itulah orang telah membangunkan PUTRAJAYA yang menjadi igauan PR untuk menawan nya......apa cite bagitau sikit.

      Delete
    3. Mahathir bangunkan putrajaya? Puiee..cuba bg dia sorg buat kerja..larat tak dgn badan/tenaga mcmtu?.Apa kamu tu tk fikir statement kamu tu bodoh ka?ni cite nk bg tau bodoh sgt kamu ni.Ia sudah tentu melibatkan urusan kewangan dan pakar serta gunatenaga..jika kamu pon berada di tempatnya kamu pon boleh buat.Tapi ini kali kamu failed di peringkat bawah lg.Maknanya kamu hanya kagum pada pada org yg boleh rancang & buat apa yg tersergam.Kamu tak nk menilai org yg boleh rancang,boleh buat,boleh anjurkan kebaikan,boleh laksana kebajikan rakyat.Boleh kasihi rakyat macam tindakan Pakatan.UMNO/BN TIDAK BOLEH menyekat kemajuan yg dinginkan rakyat!!!!.Kerana negara ini maju,rakyatnya mesti bertmbh maju dan bukan kroni!!! KLU TAK BILA NK BERTUKAR???.INI KALILAH.

      Delete
    4. UMNO/BN leka berkhayal duk ngk cite seks jaaa..lg tua lg suka tgk..muda..gay..Ape barang??..baik tuju cinta sejati..bukan Pakatan itu sejati..tetapi darinya menemukan yg lebih baik..lebih baik dari org BN/UMNO yg byk berkhayal seks..edit cite seks,pasang kamera tang mana sudut menarik(reka),ayat dan bahasa kurang ajar(bukan bahasa timur)..Nk jadi org cerdik..tp ikut feel yahudi,niat nk terjemahkan baik..lama2 jd jahat..Baik ni ia mula dlm diri..mmg takda komplikasi sepatutnya..berbeza UMNO/BN hadapi dh mcm Amerika yg diklon versi melayu..Bygkan org baik jadikan diri mereka jahat...mmg lg jahatlah jadinya drpada Amerika..Itulah BN/UMNO.Mmg UMNO/BN ditumbangkan kerana ia medium kpd org melayu berbuat jahat sebagai salah satu penyebab kebencian dan penolakan rakyat!! Inikalilah!!!!

      Delete
    5. UmNO/BN PATUT DITUMBANGKAN DLM PRU KE 13.

      Delete
    6. Jika idea buat shopping complex berkonsep angkasa lepas dan nilai futuristik yg tinggi jika diterima baik..kamu akan lebih bagus dari pengideaan Mahathir..so sama gak.Takdelah hebat mane pun dia.Dan dia pun terima hakikat..bahawa mmg ada org yg lagi........champ..pada dia.Dan dia pun mudah lupa..selalu lupaaaaa..

      Delete
  9. Replies
    1. Bukan FP red bean army.kamu silap..huhuhu..sy anak melayu..huhuhuhu..sy ingat ade keta kebal..tapi kacang merah..sy bukan kacang merah yg saudara/saudari maksudkan..sy anak melayu..Itulah..saya katakan yg benar..sy bukan red bean..klu nk mkn red bean..pi bli kedai.

      Delete
    2. Sekilo baru berape hinggit..murah jer..

      Delete
  10. Doa kita sebenarnya rakyat malaysia ni nk menghapus jurang dan nk pudarkan fitnah ini dan tak mahu diingati langsung kerana ia menggangu hubungan kekeluargaan masyarakat.Tak kira UMNO/BN atau PAKATAN mana yg diberi mandat utk memerintah..jika Mahathir meminta maaf secara terbuka kepada Anwar setulus2nya,UMNO/BN boleh menang lagi.Insya Allah.Ni buat lg teruk pada Tn Mustafa..kenapa boleh jadi begitu????. Jika esok hari nk mengundi pon,pada hari ini minta maaf dgn setulus-tulusnya pd Anwar dan rakyat pun tak mengapa..Boleh menang lg..org2 cerdik byk kehilangan masa depan yg lebih baik disbbkn kesan fitnah ini.Jadi bagaimana UMNO/BN nak kuat?bagaimana doa itu nk dijadikan permintaan pada tuhan bila kita sendiri yg menolak org2 cerdik? Tafsiran menyeleweng spt itu tidak dibuktikan dgn perbuatan melalui sumber2 yg sah & bersaksi yg 4 mengikut hukum Syariah Islamiah.Jika video semata2..ia boleh direkacipta.Jika keluar pon video..ia tidak harus dihebah atau dipertayangkan...demi menjaga maruah keluarga terbabit juga selaras dgn resam org melayu.Melanggar nilai & norma org melayu..ia jelas melampaui batas.Kesan tersebut bukan sahaja di dlm politik tetapi melampaui garis2 kekeluargaan masyarakat dan sistem yg pelbagai.Undilah Pakatan jika UMNO/BN masih berdegil!

    ReplyDelete
  11. Pak Mahathir..minta maaf.pecah dah rahsia kamu diblog cilipadi pro BN/blog BN ini..demi kerana masa depan.(.Saya tunggu detik ini).Nk memajukan diri....Selepas ini akan ada kronologi-kronologi yg memungkinkan perkara yg lebih advance dan spesifik.Seperti biasa..org yg bersalah akan dihukum.Bertenang..sbg hambaNYA.Moga Allah merahmati dan melindungi negara kita.

    ReplyDelete
  12. dah tau cara RBA ni menulis, ayat dan perkataan tak mengambarkan melayu tulen, lintang pukang, sekali baca dah tau sapa yg menulisnya...jgn cuba memecah belahkan bangsa lain demi kepentingan politik kotor kamu!jgn anggap org lain bodoh dan rasis seperti kamu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya org Rembau,N.Sembilan.(Ghombau most wanted).Anak Melayu Ghombau. WARNA KUNING SEPATUTNYA PERSALINAN SAYA..Saya tidak punyai kepentingan politik justeru ayat lintang pukang pun tak jadi hal.Byk sgt BN dah buat salah..'tu pasal den bercakap'.Saya sentiasa bersih & tidak kotor.Alhamdulillah.Jaga kamu Mahathir!!

      Delete
  13. Melayu tak sedar diri akan mengucapkan "Ini kali lah" Kalimah yang digunakan oleh DAP yang menang besar dalam pilihanraya atas bantuan Melayu pengkhianat PAS dan PKR. Sedangkan Cina DAP tak menyokong calon2 PAS dan PKR yang menyebabkan parti2 ini kurang dalam pungutan kerusi. "Ini kali lah" sudah ditipu oleh Cina DAP.Nasib baik PM dapat mandat atas sokongan kuat orang2 Melayu yang kembali menyokong semula BN. Maka kalimah ini sesuai untuk membuat pengkhianat merasa marah "Lima tahun lagilah"

    ReplyDelete

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH