Friday, January 18, 2013

Panas! Rosmah Bersumpah Tidak Pernah Beli Cincin 24 Juta!


Isu cincin berlian RM24 juta yang didakwa milik Rosmah dan kemudiannya diputarbelitkan oleh puak-puak Pakatan Rakyat timbul apabila rekod menunjukkan nama isteri pemimpin nombor satu negara itu dimuatkan dalam ruang penerima dalam borang pelanggan.

Bagaimanapun, perkara itu ternyata salah satu agenda politik Pakatan Rakyat dalam usaha untuk menjatuhkan Najib dengan membuat fitnah terhadap Rosmah.

Cincin berlian RM24 juta yang menjadi kontroversi itu sebenarnya dibawa masuk Malaysia disebabkan ada pameran sulit.

Namun, ia telah menjadi kontroversi apabila wujud pemimpin Pakatan Rakyat yang memanipulasikan kemasukan cincin berkenaan dengan membuat fitnah terhadap Rosmah.

Setelah sekian lama berdiam diri, lantas Rosmah hari ini mengambil tindakan nekad dengan melafazkan sumpah demi Allah swt bagi membersihkan namanya yang telah difitnah.



“Tak kisahlah apa mereka nak cakap… biarlah… mereka nak buat dosa maka biarlah mereka buat dosa… kita ni sabar sahajalah.

“Selagi saya boleh sabar saya akan sabar… saya tahu agenda mereka yang utama adalah untukk menyerang saya Rosmah dari pelbagai sudut dan isu cincin ada diantaranya.

“Jangan nanti bila kita balik, ada pula dengar yang saya ada cincin berjuta-juta harganya maka anda percaya.

“Kalau saya ada cincin itu, mari saya jemput anda datang kerumah saya dan lihat sendiri cincin itu… tetapi masalahnya saya tak ada cincin itu.

“Sebab itu saya berani bersumpah… kita tak buat salah kenapa kita nak takut tegakkan kebenaran… kenapa kita nak takut bersihkan nama kita,” katanya selepas melafazkan sumpah berkenaan.

Menurut Rosmah, sudah menjadi kelaziman untuk puak-puak pembangkang yang begitu membenci dirinya untuk mencipta 1001 fitnah keatasnya.

Justeru, beliau berharap masyarakat tidak mempercayai sepenuhnya segala cerita-cerita buruk berkaitan dirinya sebaliknya siasat sama ada perkara itu benar atau tidak.

“Jadi mereka ini memang suka buat fitnah… kalau ada apa-apa soalan tentang diri saya boleh datang dan tanya pada saya terus.

“Jangan dengar cerita dari mulut orang seperti mereka ini,” katanya.

Artikel : Perak Today

Cili Padi : Hmmmmmm, Anwar bila pula nak bersumpah?

11 comments:

  1. alhamdulillah akhirnya dengan sumpah ini dapat membuktikan dengan lebih kukuh lagi bahawa selama ini memang apa yang ditegakkan bahawa DSR difitnah..
    DSR berani kehadapan dan bersuara..
    jangan diam lagi memang pakatan kaki pemfitnah diberikan jawapan..
    berbanding anuar juburi mana dia mana berani ke keluar sumpah????????????
    berani kerana benar takut kerana salah...
    bagus DSR teruskan lagi jangan berdiam lagi...

    ReplyDelete
  2. saya berharap yang suka buat fitnah ni bertobatlah jangalah suka buat fitnah bila kau semua nak minta maaf dosa dengan Allah boleh bertobat dosa denagan manusia selagi orang difitnah ta memaafkan alamat neraka lah taampat nya.

    ReplyDelete
  3. haaa tgklah tu..skrg DS Rosmah sudah bersumpah pun yg beliau tidak memiliki pon cincin tersebut.. apa lg yg korg nak ha pembangkang!!! dgn pakatan bodoh nie mmg tak blh senyap and bagi muka kat depa..!! cuba tgk suruh si nuar juburi tu bersumpah, berani ke tak dia haa???? mst tak pny lah!!

    ReplyDelete
  4. akhirnya rosmah menjawab fitnah anuwar dan pakatan,beliau bersumpah yg dia xpernah memiliki cincin tersebut.
    skrg anjing2 pakatan mesti tengah cari idea nk spin cerita,maklu lah mereka kan hebat dalam putar belitkan cerita.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  5. segala persoalan yang bermain di fikiran sudah terjawab dan terungkai..cincin yg bernilai 24jt seperti gempar gempurkan oleh pembangkang hanya fitnah dan permainan politik untk memperbodoh rakyat tp segala kebenaran sudah tjwb..tahniah rosmah Allah maha besar dan maha mengetahui tahniah kepada Datin Rosmah kerana bersuara demi kemenangan hak sendiri, zaman sekaranh kita tak boleh berdiam diri pabila banyak fitnah yang dilemprkan bersuara, kita ada hak untik bersuara menyuarakan apa yg difitnah oleh mereka, semoga pihak pembangkang mendapat hidayah dan tidak.lagi suka menabur fitnah !! Tahniah datin rosmah !!

    ReplyDelete
  6. Rosmah x takot pun bler org wat fitnah psl die sbb die tahu yg apa fitnah yg dilontarkan oleh PR adalah smua tipu belaka dan penipuan nie smua telah trjawab dan lps nie mula la PR akan main blik isu Roti 1 malaysia curi duit rakyat buat roti...otulah die pakatan rakyat untuk anda....bodoh bahlul thp infinity ahahah....lps tuh ade hati nk jd pemimpin? hak tuihh

    ReplyDelete
  7. SAMPAH DENGAN PAKATAN NI TAK JAUH BEZA SAMA-SAMA BUSUK..

    ReplyDelete
  8. kalau ds rosmah dah bersumpah lepas ni pakatan fitnah dia yang bukan-bukan tak taulah nak kata apa lagi..

    ReplyDelete
  9. Ok la DS Rosmah dah terang2 ngaku tak da cincin pada dia atau simpan kat rumah. Nak tunjuk ape nya. Lain lah dengan DS Jijah, yang ngaku Omega ada simpan kat umah tapi tak berani nak tunjukan. Kalau tak da cakap la tak da. Sampai sekarang pun tak berani nak tunjukkan. Perrggh......

    ReplyDelete
  10. lepas ni klu fitnah lg.. saman ja...jgn bagi muka.

    ReplyDelete
  11. Jijah takut ngan brader nuer cos brader ni kaki pukui pompuan sampai atas katil pun pukul.Mane leh tahan.Sian jijah. Klu kat depan kira nasib baik lah. Ni kat belakang.mampuus. tak caya tanya seful.

    ReplyDelete

LU COMMENT APA LU MAU COMMENT WA TAK BERTANGGUNGJAWAB!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH