Monday, July 29, 2013

Kenapa Najib dipersalahkan atas kesalahan orang lain?


Ramai orang yang menyalahkan Najib tentang Filem The New Village yang bakal ditayangkan pada 22 ogos ni. Kalau korang tak baca lagi cerits ni pasal apa korang boleh baca diSINI.

Aku tak puas hati sebab banyak orang marahkan Najib dan tanya kenapa Filem ini boleh ditayangkan sedangkan filem ini baru saja dibuat berbanding filem tanda putera yang sudah lama siap tapi tidak dapat ditayangkan kerana ditangguh.

Ni aku nak habaq sikit, Finas yang meluluskan Filem ini untuk ditayangkan. Finas yang patut kita serang dan marah tapi kenapa kita serang dan marah PM?

PM menteri komunikasi dan kebuduyaan ke? Bukan kan?  Finas bawah siapa? Jadi siapa yang patut bertanggujawab?

Walaupun dah tangguh sekarang sebab ramai yang bersuara tapi Macam mana boleh biarkan Filem ditayangkan pada mulanya? Apa yang fikirkan oleh Finas?

37 comments:

  1. Menang PM Najib tidak patut dipersalahkan walaupun menjilat ponggong cina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cakap baik sikit bro

      Delete
    2. Ko tu yg dok jilat ponggong cina tu yg ko nk salahkn najib kan anon 11.14a.m... bodoh pny org!!

      Delete
    3. Saya sokong awak Anon..mmg Najib jilat ponggong Cina. Saya bercakap sbg penyokong UMNO. Turunkan Najib dari kepemimpinan UMNO, pengkhianat bangsa, agama dan negara, penjual kepentingan Melayu/Muslim pada Cina.

      Delete
    4. Najib sememangnya patut dipersalahkan, buat dasar yang langsung tak menguntungkan Melayu dan Islam, lebih suka menjilat punggung cina cibai walaupun telah terbukti puak sial tu jenis tak mengenang budi, kiranya Islam dan Melayu terhapus dan dihina di Negara ini, DS Najib dan kabinetnya la yang perlu dipersalahkan kerana gagal memertabatkan Islam dan Melayu, pergi mampus la dengan konsep 1 Malaysia dia sebab cina cibai dan keling paria tak pernah menghayati dan menerimanya, hanya DS Najib dan cabinet lembik beliau yang beria-ria nak laksanakan konsep tu, Singapore tak pernah pun buat konsep macam tu tapi tetap maju, kenapa tak buat macam Singapore dalam menghadapi golongan minority cina cibai dan keling paria, yang pasti DS Najib dan kabinetnya memang sial dan tak boleh harap

      Delete
  2. najib tak salah dlm segala hal.. tp hal filem tanda putera dulu membuktikan ada campur tgn politik yg menghalang ditayangkan, desakan dan kuasa pemutus.. jd kita faham sendiri siapa yg desak jgn tayang dan siapa yg ade kuasa pembuat keputusan tersebut.. begitu juga halnya dgn filem komunis nie.. begitu la juga.. jgn igt rakyat semakin bodoh.. kemenangan bn dlm pr13 krn org melayu dan bumi putra tiada pilihan yg lebih baik utk mereka.. bkn krn ketokohan najib.. itu ptut pemimpin umno sedar sgt2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. HELLO ANON 12.05PM KALAU CAKAP TU BIAR BERLAPIK SIKIT NAH, KITA PILIH NAJIB ATAS KREDIBILITI DIA BUKAN KERANA DAH TAKDE PILIHAN LAIN. APA YG NAJIB TAK BUAT UTK RAKYAT SELAMA INI CE KAU CITE SIKIT KAT AKU. HANYA NAJIB YG BERANI TURUN PADANG JUMPA RAKYATNYA DAN SELAMI MASALAH YG DIHADAPI OLEH RAKYAT. PERLU DI INGAT YG NAJIB TU PUN MANUSIA BKNNYA ROBOT YG TAK PERLUKAN MASA UTK BEREHAT BEB. SETAKAT INI SEGALA JANJI YG DI BERI OLEH NAJIB DIA DAH TUNAIKAN SO KENAPA DLM SEMUA HAL KITA PERLU SALAHKAN NAJIB.

      Delete
    3. HOI MANGKUK, APA YANG SI NAJIB DAH BUAT UNTUK MELAYU DAN ISLAM KAT MALAYSIA NI, SILA SENARAIKAN, YANG ADA CUMA MEMPERKAYAKAN KRONI DAN BININYA JER, MELAYU APA YANG DAPAT, MEREMPAT SANA SINI, DIHINA SANA SINI, NAK DAPAT KERJA KENA SEMBAH CINA DAN INDIA, NAK MAKAN PUN KENA IKUT CAKAP CINA DAN INDIA, MELAYU DAPAT APER, KO MUNGKIN SALAH SEORANG KRNI MANGKUK NAJIB YANG DAPAT HABUAN DAN BOLEH CAKAP LA MCM TU, NAJIB TU SAMA JER MCM DOLLAH SIAL, TABUR JANJI SANA SINI DAN DAPAT JAWATAN KAYAKAN DIRI DAN KRONI, ADA DIA HERAN BILA MELAYU DAN ISLAM DIHINA DAN DITINDAS...DASAR PEMIMPIN SIAL

      Delete
  3. najib la salah...menteri kabinet ikut rentak dia...najib sayang sangat kat cinabeng..sampai lupa siapa yg undi utk dia jadi PM

    ReplyDelete
  4. "Bapak borek, anak rintik"..so kalu yg paling tinggi tuh BONGGOK, yg lain2 pn ikut BONGGOK la..pokok pangkal nya "kepala" kt atas tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah masalahnya bila org bercakap tak guna otak, kalau mcm tu baik najib tak perlu lantik menteri2 lain utk memegang jawatan masing2 biar najib aje yg buat semua keputusan. pasal wayang pun krg salahkan najib apa punya bahlul krg nie, pilah tanya finas kenapa mereka luluskan cerita itu ini tidak tup tup tuduh najib juga.

      Delete
  5. Ah Jib Gor lah katakan....

    ReplyDelete
  6. bang,
    .. Ah Jib Gor nie orang Melayu bagi muka PRU13 lepas dengan harapan bila menang dia bertaubat ( bapak dia elok-elok bagi nama siap buat akekah lagi, yang pi tukar pada nama cinabeng yang tak tau diuntung tu sapa suruh) ... ... dan sedar ler bahawa undi masa tu bukan untuk dia, tapi untuk survival Bangsa Melayu... ( ... ada pengundi Melayu kisah bab fitnah Scorpene masa undi dia tempoh hari? )
    .. abis PRU jer terusss buat hal, .... dia tak tau ker yang Melayu dah meluat dengan perangai dia... dia kan kepala.. kalau ikan kepala nya dah busuk.. sah tak leh makan dah...
    ... sekarang nie bila cerita 'New Village' keluow jer.. , belum nie pulak cerita Guru Besar... sah ibarat retak menanti belah.. elok ko nasihatkan dia undur secara terhormat seperti Pak Lah dan pergi jaga kucing kak ros tu lagi baik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aq jentik telur krg baru tau kau ni kan anon 12.52 pm nanti baru kau pandai sikit agaknya, apalah kau ni bodoh sgt mana najib ada bagi muka kat cinabeg cuma najib berlaku adil dgn semua bangsa aje. yg kurang ajar dan rasis tu cina apa blh kita buat tapi kenapa kau tak maki aje pada saudara2 melayu kau yg lain yg dok jilat punggung dap tu. kerana melayulah cina naik kepala sebab semua busines di ali babakan. padan muka org melayu yg bodoh ni. jgn asyik tau nak salahkan najib aje cuba cermin diri kau dulu apa yg kau buat utk negara selama ini.

      Delete
  7. Pembikinan filem biasanya menelan belanja yang besar. Persoalan yang sepatutnya ditanya siapakah yang menaja pembikinannya. Adakah individu ini ada kaitan dgn mana2 menteri penjilat jubo Cina Komunis dinegara ini?

    Macamana pulak FINAS boleh gam Tanda Putra yang berunsur patriotisma sebaliknya meluluskan filem komunis?

    Apakah orang dalam FINAS berfahaman Komunis, Syiah, Khawarij atau gay? Atau makan rasuah sebab dekat nak raya, duit tak cukup nak bayar deposit kereta Almera baru, wat balik tayang kat orang kampung?

    Dimanakah kesetiaan & semangat Patriotisma FINAS kepada negara? Di hujung salur kentut Anwarkah? Atau di hujung palat kulup pemakan babi?

    ReplyDelete
  8. YAHUDI GUNA FILEM UNTUK PROPAGANDA DAH LAMA DAH..
    SEJARAH DUNIAPUN YAHUDI TULIS IKUT ACUAN SENDIRI DAN DIFILEMKAN..
    GENERASI BARU TERKELIRU DGN FAKTA SEBENAR..

    ELOK PM HARAMKAN SEBELUM BELIAU DISALAHKAN!

    ReplyDelete
  9. Bah. pertama:

    PEDULIKAN GERTAKAN si Cina SAMSENG RASIS DAPBIAWAK yang asyik MELALAK macam ANJING HUTAN LIAR! Dah cukup BUMIPUTERA Melayu/Islam SENGSARA kat bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

    Maka, SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas keberanian pemimipin Melayu/Islam UMNO kita, YB Menteri KDN kita!

    Saya syaki tujuan filem Cina ini juga untuk menghasut jenerasi muda Cina/bukan Bumiputera/bukan Islam, untuk terus menjulang DAP-Lim Kit SIBIAWAK kononnya, sebagai 'pejuang Kemerdekaan' Tanah Melayu ini, dan MENGHINA PEJUANG KEMERDEKAAN kita yang SEBENAR, termasuk PERAJURIT-PERAJURIT/penduduk kampung BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, yang banyak TERKORBAN/MENDERITA sampai kebuluran, di tangan KOMUNIS CINA laknat (mak aku masa kecil, dan ramai orang kampung pun kena makan UBIKAYU saja, sebab si KOMUNIS CINA DAJAL tak bagi orang kampung turun sawah - mereka nak Bumiputera Melayu/Islam mati kebuluran)! Juga disyaki, nak putarbelikan sejarah, kat seluruh dunia terutamnya di Barat, tentang CINA DAP – kononnya merekalah yang memerdekakan TANAH MELAYU ini!

    Ini ialah kerana Cina/Bukan Islam/Bukan Bumiputera DAPBIAWAK/PKR dan sekutu Barat-Israel mereka, amat benci kepada bapa YB PM kita, yang adalah BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN tercinta kita, Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein dan Allahyarham TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, terutamanya selepas mereka menubuhkan DEB, FELDA, RISDA dan PETRONAS, demi memperjuangkan hak dan tanah PUSAKA BUMIPUTERA Melayu/Islam dan Bumiputera lain.

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete
  10. Bah. Kedua:

    Besar kemungkinan, Allahyarham Tun Razak, bersama Allahyarham Tun Dr. Ismail, diracuni CIA-MI6-Mossad (keduanya di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an, dari kanser termasuk Leukimia, yang juga sejenis kanser dalam darah atau tulang, dengan seorang doktor British yang SAMA) – dan ini adalah salah satu “modus operandi” CIA-MI6-Mossad untuk menghapuskan pejuang Kemerdekaan yang nationalis (sampai sekarang – apalagi bila pemimpin/bijak pandai Islam/Melayu/UMNO kita sekarang asyik meninggal mengejut dengan segala macam Kanser, penyakit jantung, kemalangan jalanraya atau jenayah - bukan nak mempersoalkan takdir Allah SWT, cuma kita perlu berhati-hati dengan kemungkinan segala jenis bahaya dari MUSUH Islam/umatnya).

    Bahkan saya syaki si CIA-MI6-Mossad dan sekutunya dari DAP-PAP memulakan rusuhan 13 Mei '69, untuk menakluk terus Malaysia (selepas mendapat S'pura); lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009: ....7. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........

    Dan lihat Yahudi Zionis menghapuskan dalam pembunuhan beramai (Genocide) dan dalam penjara, sehingga sekarang, termasuk melalui racun kimia untuk menyebabkan kanser, pejuang-pejuang nationalis Bumiputera Islam Palestin yang dipenjara (dan kemungkinan besar juga Allahyarham Presiden Yasser Arafat, Bapa Kemerdekaan Palestin, diracuni Mossad), sama seperti Allahyarham Presiden Sukarno, Bapa Kemerdekaan Indonesia yang amat Nationalis anti Barat-Zionis (dan bukan Komunis) seperti yang difitnahkan oleh CIA-MI6-Mossad terhadapnya dan penyokongnya (juga meninggal di tahun 1970 di usia 69 tahun, di penjara, setelah lebih 1 juta rakyat Bumiputera Indonesia yang Nationalis dibunuh dengan kejam, manakala Pres. Sukarno dipenjara selepas ditumbangkan oleh CIA-MI6-Zionis melalui rejim boneka Suharto – terutamanya selepas menubuhkan syarikat petroleum negara Indonesia).

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete
  11. Ada pepatah mengatakan "Ikan Membusuk Bermula Dari Kepalanya", ehem dalam makna tu untuk melayu islam dan bumiputera yg mengerti.

    ReplyDelete
  12. filem kominis tu dah diluluskan utk tayangan pada tahun 2012 kalau tak silap. siapa menteri yang bertanggungjawab pada waktu tersebut? filem tanda putera juga telah berkali2 ditangguhkan tayangannya. kenapa? bukan kerana nak pancing undi? hasilnya umpan kemana undi kemana. tak payah percayalah dgn politik umpan pancing spt ini. biar tak glamour tapi bila mati akan dikenang anak cucu, bukan anak cucu kencing atas kubur!!!

    ReplyDelete
  13. Tanya balik pd diri sendiri..Kalau Tun M masih PM berani ke bangsa lain buat benda2 mcm ni? Senangkan jwpannya? Smpai airmata darah cina. .india ni kluar pun Tun M peduli apa..silap2 diaorg masuk ISA.

    ReplyDelete
  14. SEMUA YG JD SKANG NI ADALAH SALAH AH JIB GOR YG IKUT RENTAK PEMBANGKANG!!!PEMIMPIN UMNO KETIKA NI KBNYAKKNNYA XDA TELOR!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul3 jgn bagi muka pada cinabeg wahai najib kerana mereka ini berhati komunis punya org.

      Delete
  15. ah jib gol ... bersalah kerana dia menghapuskan ISA dan ordinan darurat ...
    sekiranya ada ISA tiada sesiapa yang berani mempromosikan idiologi komunis ... kerana akan dicekup oleh PDRM ... atas alasan menggugat keselamatan negara ...
    tetapi tanpa ISA ... apakah kesalahan filem itu?
    tiada ianya hanya menceritakan tentang penubuhan kampung baru ... dan penentangan puak komunis melawan British ... dia tak menceritakan tentang kejahatan puak komunis ...
    kesalahan finas adalah disebabkan kesalahan ah jib gol ...
    pertamanya mengagungkan puak cibaibeng ...
    menyebakan puak dalam finas merasakan apa yang puak cibaibeng buat adalah betul semuanya ...
    nah zhe li ah jis pun panggil namewe penghina lagu kebangsaan ke parlimen dengan memakai pakaian tidak beradab ...
    so apa salahnya finas menerima filem new village ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100% pandanagn anda Anonymous July 29, 2013 at 9:38 PM!! Najib tetap salah 100%! Dia buang habis taring2 kerajaan dan negara hingga Cina ni naik tocang! Turunkan najib dari kepimpinan UMNO! We don't need useless weakling as our PM.

      Delete
  16. Ini kalau yang salahkan najib bukan org lain lagi msti si cina2 komunis yang mrah bila org buat crta sbnar pasal ktrunan diorng...bodoh, najib tu PM,xkn lah hal filem pn dia nak msuk cmpur..apa dia ingat rkyay bayar gaji kat najib nak sruh najib buay filem?? Bdoh punya orang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl3 aku sokong...hnya org yg tak dak akal je yg akan ckp mcm tu..tak hbs2 keje depa nk salahkan PM kita je!! Tak kan lah sume bnda korg nk salahkan najib ha..pelik btllh ada je salah dia yg korg nk cri..dia tak dak kena mengena pun korg blh tuduh2 dia...apa pny mnusialah korg nie tak taw lah..

      Delete
    2. betul apa yg ko katakan tu DON MELAYU aku stuju si cina2 komunis nie x leh terima hakikat..

      Delete
  17. Dia sebagai PM memang la dia xboley tunjuk sikap racist dia....camon la...pakai la akal sikit...kalau betol hampe nak menentang Cina ape lagi satukan semua bangsa Melayu Islam dan buat perjuangan bagi mempertahankan semua kepentingan kita di bumi tanah asal usul kita!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu solomon king kita bangsa melayu islam yg kena bersatu dahulu di bawah satu naungan baru kita boleh lawan dgn cina kafir yg rasis ni kerana najib tak blh nak tunjuk sikap rasis sebab dia seorang PM yg kena berlaku adil pada semua bangsa tapi kita melayu islam kalau bersatu dah cukup utk menentang cina kafir dari sewenang-wenangnya cuba menarik segala hak melayu islam kita ni. so siapa yg patut disalahkan dlm hal ini, bukan ke kita org melayu yg memberi peluang pada cina utk menghina kita.

      Delete
  18. kalau semua hal najib kena jaga baik najib sorang aje jadi menteri di jabatan perdana menteri lagi bagus dian aje yg buat keputusan. pergilah tanya finas kenapa wayang ni diluluskan utk tayangan, mesti ada pihak yg terlibat kot. jgn asyik tahu nak salahkan najib aje kerja krg ni. kenapa cina naik kepala sebab org melayu kita juga yg tak pandai nak bersatu malah sanggup sokong cina dap yg kafir demi duit saja.

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum...najib disalahkan kerana dia terlalu kowtow ngan cina...apa cina nak bagi bagi bagixmintak pown bagi bagi bagi.... tu sebab org MARAH najib...

    ReplyDelete
  20. Pihak pembangkang hanya mahu mempergunakan keadaan untuk menyalahkan DS Najib demi memastikan mereka terus mendapat perhatian rakyat. Cina DAP menjadi pemangkin utama dalam memastikan Najib terus tidak disukai dalam dalam kalangan cina. Ini harus berubah, MCA dan gerakan perlu mengambil pendekatan yang baru bagi merapatkan balik hubung mereka dengan kaum cina.

    ReplyDelete
  21. owh come la gampang2 sekalian..kalau najib halang mesti akan jadi perang perkauman punya..cina makin besar kepala sebab ada melayu2 keparat yg dok jilat punggoq cina babi nie..kalu semua melayu bersatu cina semua mampos la..dorg xkan berani la nk buat filem2 macam nie semua...najib taw la pe dia nk buat..tak payah la korg nk desak2 suruh dia buat tu la buat nie la...kang masalah jadi besar korg salah kan najib plak...

    ReplyDelete
  22. cina2 gampang nie mesti dah rasuah finas utk menayangkan filem2 yg berunsur perkauman nie.. klu x takkan la finas boleh lepas mcm tue je..... lgpun masa nie lah yg cina2 keparat tue tunggu.......

    ReplyDelete
  23. Orang melayu tak sesekali menukar namanya ke nama kafir harbi kecuali Ah jib gor.mudah saja nilailah sendiri status PM Anda.Desperado.

    ReplyDelete

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH