Friday, September 21, 2012

'Kerosakan' telah berlaku - TPM


NANNING, China - Tindakan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham memohon maaf berhubung kenyataannya mempersoalkan tindakan umat Islam membantah filem Innocence of Muslims tidak berupaya memperbetulkan 'kerosakan' yang ditimbulkan olehnya.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kenyataan Koo Ham itu menggambarkan sikapnya yang tidak sensitif dan tidak menghormati Islam.

"Kerosakan sudah berlaku. Sepatutnya dia orang Malaysia, katanya parti dia iaitu DAP untuk semua kaum, tapi dia tak faham sensitiviti agama kerana hal yang berbangkit itu dekat pada orang Islam.

"Bila ada pihak menghina Islam, patutnya DAP kalau nak berjuang untuk Islam dan Malaysia, dia harus memahami yang perkara ini tidak boleh dipandang ringan," katanya selepas merasmikan Pavilion Malaysia pada Ekspo China-ASEAN Ke-9 di sini hari ini.

Menurutnya, jika ada pihak yang mahu membuat demonstrasi kerana marah berikutan kenyataan Koo Ham itu, ia adalah reaksi semula jadi.

Ini kerana jelasnya, pemimpin DAP itu langsung tidak memberi pertimbangan kepada hati dan perasaan umat Islam.

"Saya tak tahu sama ada itu gambaran sikap DAP atau Koo Ham sebenarnya. Ia amat mendukacitakan kita. Dia dah tarik balik tapi kerosakan sudah berlaku, jadi kita tahu tembelang dia," katanya.

Utusan

4 comments:

  1. NEGARA INI TETAP NEGARA ISLAM ASALNYA PERSEKUTUAN TANAH MELAYU
    JADI - RESPECT
    TANYALAH INI NEGERI ORG MELAYU ??
    JAWAPAN DIATAS - FAKTO SEJARAH
    KARPAL SINGH LWYER BODOH -TAKTAU HISTORY
    ANUAR IBRAHI YG SUKA BELAKANG2 TAKTAU SEJARAH ? SEJARAH ADALH PEMIMBASAN CERITA TERDAHULU
    DIA NI SEMUA TAK PENTING -SEJARAH JUBO PENTING
    ANAK2 CUCUCICIT BINI KETURUNAN NUAR NI TAK MALU KE ??? PERANGAI DE FACTO AL JUJUBO NI
    BAIK KAMU2 SEMUA MINUM RACUN KAUM KETURUNAN PEROSAK MANUSIA GENETIK KAUM LUT

    ReplyDelete
  2. Mengapa Tan Sri Ibrahim Menudin keluar Umno dan menyertai KEADILAN sedangkan dia antara orang yang bawa umno ke Sabah.

    Kalau fikir-fikir dah tentulah dia akan terus bersama umno, ye la, dia antara yang bawa umno masuk Sabah, sudah mestilah dia akan jaga umno tu sepeti anak sendiri.

    Tapi macam juga seorang bapa, kalau anak dah terlalu degil dan dah teruk sangat perangainya, silap-silap "bapak pun tak mengaku anak" ( ingat tak kisah seorang penceramah umno yang dibuang bapa tu). jadi sama lah macam Tan Sri Ibrahim Menudin yang punya alasan sendiri untuk tinggalkan umno, padahal umno itu lubuh duit, lubuk kekayaan dan jawatan.

    “Saya antara orang yang bawa Umno masuk Sabah tapi kini saya tinggalkan Umno yang dicemari rasuah. Memandangkan ekonomi negara merosot tapi rasuah meningkat. Saya harus bangkit sumbangkan tenaga untuk baiki keadaan.“Kita tidak mahu lagi rakyat Labuan dan Sabah diperbodohkan BN. Labuan sebagai pusat kewangan kini dalam keadaan menyedihkan sepanjang kekuasaan mereka,”

    Jadi kalau orang yang bawa umno ke Sabah pun tinggalkan umno, takkan la pencacai umno yang baru habis sekolah nak mati-mati selamatkan umno... cuba fikir-fikir.

    ReplyDelete
  3. Ngeh templak pemuda umno supaya jgn cakap berdegar2 anti USA/ antiYahudi... tp masih dok hisap rokok marlboro, gilai KFC, teguk coke coco cola, majukan tesco, carefour, giant supermart, ..... penasihat PM-apco, ....

    mungkin Ngeh nk ajar melayu umno supaya ...berdikari macam Iran.....kurang bercakap banyak bekerja!

    Iran, Ayatullah Khomeni dah lama arah supaya bunuh munafik musuh Allah & Rasul, Salman Rushdie-penulis novel Satanic Verses-yg hina Rasul SAW & keluarganya.

    kemudian bila Sam Bacile or Nakoula Basseley Nakoula buat filem Innocence of Muslims -- aspirasi ala novel Salman Rushdie--yg hina Nabi Muhmamad SAW ni--Iran sekali bertindak terhadap Salman Rushdie dgn naikkah bayaran ganjaran dari USD$ 0.5 million kepda USD$ 3.3 millions siapa yg berjaya bunuh munafik Salman Rushdie ni...

    di dalam masyarakat & kerajaan secular, konspirasi & provokasi terhadap Allah, Rasul & Islam semakin menjadi2....

    apakah umno dan kerajaan2 Muslim sekular boneka Yahudi zionism USA yg lain berani bertindak seperti Iran?

    ReplyDelete
  4. 1M...rakyat diBAHLULKAN..pencapaian kroni diutamakan...rakyat dah mula sedar akan hakikat ini...cuma golongan gigit mi tak putus je yg masih lagi dok sokong puak2 malaun ni...

    ReplyDelete

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH