Saturday, July 21, 2012

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak 1433H!



Kedatangan bulan Ramadhan merupakan satu penantian yang sangat bermakna kepada hamba-hamba Allah Ta’ala yang cintakan ibadah dan ganjarannya yang berlipat kali ganda berbanding bulan-bulan yang lain. Semoga bulan yang mulia ini takdalah skandal-skandal yang tak patut. kahkahkah

Niat Puasa Ramadhan


nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa  

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

 Doa Berbuka Puasa



allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa



Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.










No comments:

Post a Comment

Lu orang kasi tulis apa lu orang mau, Wa tak bertanggujawab!

PANDAI BUAT PANDAI TANGGUNG KAHKAHKAH